Mercat editorial
Penguin Random House renuncia a la fusió amb Simon & Schuster
El grup Bertelsmann no ha aconseguit convèncer el seu soci d’apel·lar la decisió antimonopoli d’un jutge

Penguin Random House, el grup editorial més gran del món, i el seu rival en el mercat anglosaxó Simon & Schuster han descartat un acord de 2.200 milions de dòlars per fusionar-se, segons ha anunciat el grup alemany Bertelsmann, propietari de Penguin.
Bertelsmann justifica el motiu després del veto d’un jutge nord-americà a la seva oferta per adquirir Simon & Schuster perquè afectaria «la paga dels autors» i el mercat editorial nord-americà. El grup alemany no ha pogut convèncer Paramount Global, propietària de Simon & Schuster, d’apel·lar la decisió judicial i prorrogar les negociacions.
El grup, que a Espanya és el tercer grup editorial en volum de negoci, ha emès un comunicat en el qual es compromet a continuar sense la fusió planificada.
Decisió judicial
La jutge Florence Pan del Tribunal de Districte dels EUA per al Districte de Colúmbia va dictaminar el 31 d’octubre que el Departament de Justícia havia demostrat que l’acord podria reduir substancialment la competència «al mercat dels drets de publicació als EUA dels llibres més venuts» (els ‘best-sellers’ o supervendes). Amb la dissolució de l’acord, Penguin pagarà una tarifa d’acabament de 200 milions de dòlars a Paramount Global.
El Departament de Justícia dels EUA va presentar una demanda per aturar l’acord el novembre del 2021. L’administració Biden era contrària a la fusió perquè generaria menys competència pels llibres de gran èxit i menors avançaments per als autors que guanyen 250.000 dòlars o més. L’argument del govern nord-americà era que les cinc grans editorials controlen el 90% del mercat i que una fusió de Penguin i Simon & Schuster controlaria gairebé la meitat del mercat dels drets de ‘best-sellers’.
Notícies relacionadesEntre els escriptors de Penguin es troben l’autora de llibres de cuina Ina Garten i les novel·listes Zadie Smith i Danielle Steele, mentre que Simon & Schuster publica Stephen King, Jennifer Weiner i Hillary Rodham Clinton, entre d’altres.
Els cinc principals editors són Penguin Random House, HarperCollins, Macmillan, Simon & Schuster i Hachette, amb Walt Disney Co i Amazon.com Inc també al mercat. HarperCollins és propietat de News Corp.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La tribuna ¡Qüestió de confiança!
- Educació Fer regals (o no) al professorat
- Pla de xoc El Govern reformarà uns 70 geriàtrics i crearà 504 places
- Marta Morera, directora general d’Energia: "Catalunya necessita noves xarxes d’alta tensió"
- L’AGRICULTURA DEL FUTUR El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs per la salinitat