Reacció
‘Els versos satànics’, entre els llibres més venuts després de l’atac a Rushdie
El llibre, considerat blasfem per l’aiatol·là Khomeini, que va fer una crida a l’execució de l’escriptor, encapçala la llista de Literatura Contemporània i Ficció a Amazon Estats Units

‘Els versos satànics’, l’obra més coneguda i discutida de Salman Rushdie, s’ha situat entre els llibres més venuts per Amazon als Estats Units després que l’escriptor fos apunyalat divendres passat quan participava en una conferència a l’estat de Nova York.
L’obra encapçalava aquest dimarts la llista de llibres amb més vendes en l’apartat de Literatura Contemporània i Ficció i apareixia al lloc 27 del llistat general de supervendes del portal de comerç electrònic.
Publicat originalment el 1988, ‘Els versos satànics’ va despertar la ira de molts musulmans, que el van considerar un insult a l’Alcorà, i va ser prohibit a nombrosos països.
Pocs mesos després, l’aiatol·là Khomeini de l’Iran va emetre una fàtua fent una crida a la mort de Rushdie i es va oferir una recompensa multimilionària pel seu cap, cosa que va obligar l’autor a viure amagat durant anys.
Rushdie, la vida del qual va reprendre una certa normalitat després d’instal·lar-se a Nova York l’any 2000, va ser atacat divendres passat per un jove nord-americà d’origen libanès, que va ser detingut i acusat d’intent d’assassinat.
L’escriptor, que es trobava sobre l’escenari durant una conferència literària a la localitat de Chautauqua, va ser apunyalat diverses vegades i es manté ingressat en un hospital amb greus ferides. Va patir danys greus en almenys el fetge, un braç i un ull, que podria perdre, però està evolucionant positivament i ja no necessita respiració assistida.
Segons mitjans locals, l’escriptor d’origen indi va ser entrevistat per agents de Policía a l’hospital i es va mostrar «eloqüent», tot i que no ha transcendit res del que va poder explicar sobre l’atac.
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Discurs davant dels parlamentaris socialistes Sánchez demana l’expulsió d’Israel de totes les competicions esportives
- Castells La Colla Vella de Valls regna en una diada del Primer Diumenge de Santa Tecla 'total' a Tarragona
- Durant el segon trimestre Els aranzels de Trump llasten la indústria més del previst i l’economia catalana retalla el seu creixement
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick se surt amb la seva: de l’avís dels egos al triomf d’«un equip»
- Aquest estiu El ‘top manta’ es dispara a Catalunya: 139.200 falsificacions requisades valorades en 26 milions d’euros