‘Streaming’

Netflix va perdre un milió de subscriptors en l’últim trimestre

La dada millora les previsions que la companyia va fer en els comptes anteriors, que anticipaven la baixa del doble d’usuaris

Netflix va perdre un milió de subscriptors en l’últim trimestre

Epi_rc_es

3
Es llegeix en minuts

Netflix va perdre gairebé un milió de subscriptors (970.000 comptes) durant el segon trimestre de l’any, període en què va obtenir uns beneficis nets de 1.441 milions de dòlars, segons va revelar la companyia en el seu últim informe de resultats publicat aquest dimarts.

La dada millora les últimes previsions de l’empresa, que en els seus comptes del març va anticipar la baixa de fins a 2 milions d’usuaris després de perdre, per primera vegada en més d’una dècada, 200.000 clients arreu del món a principis d’aquest any.

Durant aquests tres mesos, en els quals les seves accions s’han desplomat i ha acomiadat més de 300 empleats, Netflix ha aconseguit contenir una sagnia augmentada per l’aparició de competidors com Disney i Apple en el negoci de l’‘streaming’.

Tal va ser la debacle que els seus resultats s’esperaven amb inquietud en la indústria de l’entreteniment, i ara semblen haver inflat d’optimisme els seus inversors, ja que, immediatament després de publicar l’informe, les seves accions van pujar més d’un 10% en les operacions electròniques posteriors al tancament dels parquets novaiorquesos.

A més, la companyia amb seu a Los Gatos (Califòrnia, EUA) va elevar aquest optimisme al predir que per al pròxim trimestre recuperarà aquest milió d’usuaris perduts.

«El nostre repte i oportunitat és accelerar els nostres ingressos i sumar nous clients al continuar millorant el nostre producte, els nostres continguts i el màrqueting com ho hem fet durant els últims 25 anys», va asseverar en una carta dirigida als seus inversors.

Tot i això, les dades reflecteixen un estancament en el model de negoci.

Mentre que les seves prediccions diuen que recuperarà el milió d’usuaris perduts gràcies al creixement dels pròxims semestres, aquestes queden lluny dels 4 milions que va sumar en el mateix període de l’any passat, segons admet aquesta mateixa missiva.

Si es compleix el pronòstic, Netflix encararia el final d’any amb exactament el mateix nombre de comptes actius que al començament del 2022.

D’altra banda, la seva facturació total va augmentar el 8,6%, una dada perjudicada pels nous tipus d’interès i les alteracions de valor del dòlar, ja que, obviant aquesta conjuntura, l’empresa situa l’augment en el 13%.

Publicitat i noves tarifes per compartir comptes a l’horitzó

Els fundadors de l’empresa, Reed Hastings i Ted Sarandos, que en un comunicat recent van lamentar «no haver vist la seva desacceleració abans», van prometre ara «ajustar la seva estructura de costos» perquè s’adapti a la seva «taxa de creixement actual».

A més d’acomiadar més de 300 empleats, la companyia ja va firmar un contracte amb Microsoft per introduir publicitat en el seu servei, una cosa que començarà a passar a principis del 2023.

Sobre l’altra mesura, cobrar un extra per compartir compte entre diferents llars, Netflix no ha avançat els seus plans més enllà del programa pilot a Xile, Costa Rica i el Perú.

Creix a l’Àsia, però s’estanca a Europa i Llatinoamèrica

Per territoris, la regió Àsia i Pacífic és la que més alegria està donant al gegant televisiu, que ja s’equipara en volum de negoci amb Llatinoamèrica al sumar un milió més de clients.

Tot i això, els seus dos grans mercats, Europa i l’Amèrica del Nord, concentren les pèrdues d’abonats, especialment acusada als EUA i el Canadà.

Malgrat l’estancament, Netflix va treure pit de la seva posició de lideratge al sector i va presumir de la seva capacitat per influir en la cultural popular global amb formats com ‘Stranger Things’, que van liderar les mencions a les xarxes socials i van portar de tornada a les llistes d’èxits cançons de Metallica i Kate Bush només per aparèixer en la sèrie.

Notícies relacionades

Amb 220 milions de clients, Netflix és la principal plataforma de ‘streaming’ al món, tot i que és difícil fer una comparació.

Amazon, per exemple, només reconeix que 200 milions de clients reprodueixen vídeo a la seva plataforma de comerç electrònic. I Disney suma 205 milions d’abonats entre les seves diferents plataformes: Disney+, Hulu, Star i ESPN+. Apple, per la seva banda, aplega més de 40 milions d’usuaris d’Apple TV+.