Festival
Thelonious Monk, Dio, Els Surfing Sirles i el ‘Thriller’ de Michael Jackson, en el 20è aniversari d’In-Edit
El festival de cine documental musical de Barcelona fa el primer avanç de programació de la seva pròxima edició

El festival de cine documental musical In-Edit ha començat a revelar algunes de les cartes amb què compta per celebrar amb magnificència l’edició del 20è aniversari, que tindrà lloc entre el 27 d’octubre i el 6 de novembre al seu emplaçament habitual dels cines Aribau de Barcelona. Thelonius Monk, Courtney Barnett, Els Surfing Sirles, Ronnie James Dio i el ‘Thriller’ de Michael Jackson són alguns dels protagonistes de les primeres pel·lícules avançades d’una mostra que promet sorpreses i novetats.
Entre la dotzena de títols que ha revelat l’In-Edit destaca ‘Rewind and play’, un documental d’Alain Gomis construït a partir de material inèdit d’una entrevista que el llegendari pianista de jazz Thelonious Monk va concedir a una televisió francesa el 1969. Una altra figura important de la història del jazz, tot i que el seu treball s’ha desenvolupat a la sala de control de l’estudi de gravació, és l’enginyer de so Bruce Swedien, que el 1982 va ser requerit per Michael Jackson i Quincy Jones per salvar les sessions de ‘Thriller’, una experiència que s’explica amb detall a ‘Sonic Fantasy’, la nova pel·lícula del mallorquí Marcos Cabotá, codirector d’‘I am your father’.
Rock, òpera, italodisc
Notícies relacionadesLa facció rock de la programació estarà encapçalada per ‘DIO: Dreamers never die’, un film de Don Argott i Demian Fenton que repassa els més de 50 anys de carrera del cantant Ronnie James Dio; ‘Anonymous Club’, de Danny Cohen, un retrat íntim de la cantautora indie-rock australiana Courtney Barnett; ‘I get knocked out’, una peculiar aproximació als records i les ansietats de l’excantant de Chumbawamba Dunstan Bruce (que ell mateix co regeix junt amb Sophie Robinson), i ‘Material Sirles: un septenni’, caòtic i febril homenatge de Lulú Martorell a l’enyorada banda de punk psicogaratger Els Surfing Sirles.
En aquest primer avanç de programació brillen també títols més inclassificables, com ‘El káiser de la Atlántida’, de Sebastián Alfie, pel·lícula que recupera la història de la composició d’una òpera bufa al camp de concentració de Terezin el 1943; ‘Look at me: XXXTentacion’, de Sabbah Folayan, sobre una jove estrella de l’anomenat ‘Soundcloud rap’ que va viure una vida de violència, marginalitat i addiccions i va morir assassinat; ‘Italodisc: the sparkling sound of the 80’s’, d’Alessandro Melazzini, una immersió en l’univers italodisc, de La Bionda i Giorgio Moroder a Daft Punk, i ‘We love Rocksound’, de Rafa Albarrán, David Castellà i Sánchez, que repassa els 12 anys d’existència de la desapareguda sala de concerts barcelonina Rocksound.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Els herois que han combatut contra el monstre
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats
- Govern d’ultradreta El partit de Milei porta dues exmodels de Playboy com a candidates diputades
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Les claus tàctiques Pedri va encendre el llum amb un sublim cacau amb la dreta
- FUTBOL L’Espanyol visita la Reial sense complexos i encara pendent del mercat