Certamen musical
El Cruïlla tanca files amb el seu 95% de públic local
El festival dona per òptima la xifra d’assistència, 72.000 persones, una mica per sota dels 77.000 del 2019, i recorda: «No volem ser els més grans, sinó els millors»
El Cruïlla no vol entrar en la guerra de xifres d’assistència amb altres festivals i desitja marcar un perfil propi basat «en la projecció de Barcelona com a ciutat creativa» i «sense necessitat de fer un esdeveniment perquè vinguin turistes», ha explicat aquest dissabte el seu director, Jordi Herreruela, en la roda de premsa de balanç d’aquesta edició. El 95% del públic d’aquest any ha provingut de Catalunya, ha indicat, xifra que contrasta amb la majoria guiri registrada per l’altra mostra del Fòrum, el Primavera Sound.
Tot i que Herreruela, fent broma, ha assenyalat que aquest any no donaria a la premsa el recurrent titular sobre el rècord de convocatòria, aquest clàssic festivaler, ha acabat donant les xifres: 72.000 assistents, una mica per sota del registre del 2019 (77.000), en què ha tingut alguna cosa a veure, ha insinuat, el conat de pluja de dimecres, que va deixar a casa uns 2.000 compradors d’abonaments (del total de 9.500). «Però fa anys que diem que no volem ser els més grans, sinó els millors», ha remarcat el responsable de la mostra, per a qui la prioritat és que «la gent de la ciutat es trobi amb un esdeveniment fet per a ells».
Temor de sobreoferta
El contracte del Cruïlla amb l’empresa municipal B:SM per a l’ús del Fòrum expira amb aquesta edició, però el director ha dit que se sent tranquil. «No tenim la sensació que hi vagi a haver cap problema per renovar», ha confiat Herreruela, que sí que ha advertit, com ja va fer l’hivern passat, del temor que Barcelona pugui patir un «excés d’oferta» en l’agenda musical. «No tinc clar que hi hagi públic per a tot». Per això, ha confessat que entreveu «un punt de pausa», a títol intern, per observar «el que passa al món», i ha afegit: «La capacitat d’adaptar-te a les situacions és una virtut, com el Cruïlla ha demostrat». Allà s’ha referit a l’edició reduïda del 2020 i al format amb test d’antígens del 2021 per apuntar que el festival «continua marcant el camí cap a un model de festival obert i plural, còmode i amable, identificat amb Barcelona».
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sentència Dos anys de presó per un tuitaire que va animar a "perseguir" la família que volia més castellà a l'escola de Canet
- Anàlisi de la federació de famílies Catalunya necessitaria crear gairebé 170 nous grups de 1r d’ESO per poder abaixar les ràtios a 25
- Pagaments indeguts L’auditoria sobre la DGAIA detecta «deficiències en la gestió» de les prestacions a extutelats
- Política Tarragona s'adhereix al Pacte Nacional per la Llengua: "El català ha de continuar sent útil, plural i present al carrer"
