Baixa dolorosa en el comerç barceloní

Tanca la botiga de discos Music World: «No pleguem, ens fan plegar»

El carismàtic establiment de l’Eixample, temple del vinil, abaixa la persona després de 31 anys perquè la propietat no li renova el contracte de lloguer

Tanca la botiga de discos Music World: «No pleguem, ens fan plegar»

Jordi Cotrina

3
Es llegeix en minuts
Jordi Bianciotto
Jordi Bianciotto

Periodista

ver +

Les prestatgeries ja comencen a clarejar, però Music World té reserves a la rebotiga. «Caixes que tinc guardades, amb discos que anem col·locant cada dia a la botiga, però la meva dona i jo no donem l’abast», sospira José Luis Fernández Alfaro, que durant 31 anys ha capitanejat, junt amb la seva dona, Carmen Cuñado, aquest gran bastió del vinil (i el CD i el DVD) a l’Eixample, ara decorat amb cartells que anuncien «liquidació total» i ofereixen descomptes del 20 i el 50%.

Sí, Music World tanca, obligat per les circumstàncies d’un lloguer que expira sense possibilitat de pròrroga. «Ens han dit que no ens renoven el contracte. Pensàvem que ens renovarien un anyet més, o dos, però no hi ha hagut manera», explica José Luis, esportivament resignat. S'ho pren amb filosofia. «Ha arribat el moment. Jo ja estava cansat, tot i que la música m’animava. He complert 68 anys, i a ella li falta un any per jubilar-se».

De 10 cèntims a 1.000 euros

El 8 de juny culminarà el compte enrere per a aquesta botiga de Rosselló-Enric Granados, que en altres temps va conviure amb tres establiments més, dos a Tallers, en la zona que va ser milla d’or del comerç discogràfic (i on breguen alguns veterans: sengles locals de Revólver, així com Impacto i Tesla). A Music World hi van firmar discos artistes com Los Planetas, Los Suaves o el que va ser cantant original d’Iron Maiden, Paul Di’Anno.

Encara hi ha, uns dies més, les caixes de fruita plenes d’elapés i ‘singles’ amb què atrauen les mirades dels vianants. Clients i amics van a la caça tant d’exemplars cobejats com de gangues. «Vinils d’Oasis que al seu dia es van publicar en tirades molt curtes», explica José Luis, posseïdor d’un dels vinils més buscats d’Espanya, el del primer àlbum de Vainica Doble, publicat pel segell Ópalo el 1971. «S’està venent a 1.000 euros i més, i jo el tinc a un preu una mica més baix». En l’altre extrem, compactes a 40, 20 i 10 cèntims. «Els de 10 cèntims ja han volat, però n’hem tingut muntanyes».

Continuïtat a la xarxa

Notícies relacionades

Music World abaixa la persiana, però mantindrà viu el comerç ‘online’, amb la marca chcarmen, a la web Todocolección i en altres portals, com Amazon mateix. Perquè José Luis porta la compravenda ‘musiquera’ a la sang. «La meva dona diu que estic boig, que deixi de comprar ja, però si em porten discos, jo continuo comprant-los. La música és la meva passió, i si no els venc aquí, ja els vendré a internet o me’ls quedaré jo». I l’esperit de la botiga continuarà viu a la ‘playlist’ que ha obert a Spotify, Rock Legends, trufada de clàssics com els Stones, Chicago o Led Zeppelin. Amb la llista, explica, desitja «deixar un llegat a la gent que estima el rock i que escoltava les cançons que posava a la botiga o que cantava jo mateix».

Ens diuen que actualment les fàbriques de vinils no donen l’abast per satisfer la demanda, mentre botigues com Music World no poden resistir. Contrastos. «Però jo no he caigut. No pleguem, ens fan plegar», medita José Luis, que diu que se n’ha fet a la idea sense elevar-la a tragèdia. «¿Plorar? Algun client sí que ha plorat». Per al dia 8 a la tarda convoca amics i simpatitzants a «una festa on vindrà tot Barcelona», augura. «Posarem cava, sortejarem algun vinil i farem una cosa maca».