Alegria doble
Penélope Cruz: «L’únic que faig és plorar»
L’actriu candidata a l’Oscar per ‘Madres paralelas’ relata com ha continuat la lectura de les nominacions al costat de Javier Bardem, també aspirant per ‘Ser los Ricardos’
L’actriu Penélope Cruz i el director de cine Pedro Almodóvar s’han retrobat després de conèixer-se aquest 8 de febrer la nominació de l’actriu als Oscars pel seu paper a ‘Madres Paralelas’, del director manxec. «¡Quina meravellosa notícia!», ha afirmat Almodóvar mentre abraçava l’actriu, a la qual augurava «bastantes possibilitats». Passava instants abans de la roda de premsa que han ofert Penélope Cruz i Alberto Iglesias (nominat a l’Oscar 2022 a la millor banda sonora per ‘Madres Paralelas’). «Volia acompanyar-vos per abraçar-vos i felicitar-vos», ha assenyalat Almodóvar. L’actriu, per la seva banda, reconeixia que estava «sense parar de plorar» des que havia conegut la notícia. «L’únic que faig és plorar», ha assenyalat. És la quarta vegada que Penélope és nominada als Oscars. També és la quarta nominació per al compositor espanyol.
Hores abans de la compareixença davant la premsa, l’actriu madrilenya ha relatat que ha vist en directe les nominacions al costat de Bardem i que s’ha posat a cridar quan ell ha sigut anomenat (per ‘Ser los Ricardos’), mentre l’actor s’ha mantingut callat fins que ha sortit el nom d’ella.
«Quan van dir els noms de les actrius allà ell va començar a cridar i jo vaig caure a terra directament i em vaig passar hora i mitja plorant», ha afirmat Cruz, que ha afegit que li hauria agradat veure el nom d’Almodóvar entre els nominats a millor director o guionista.
Guió meravellós
L’actriu ha destacat que Almodóvar va ser una de les primeres persones a trucar-li i li va demanar anar a la seu de la productora ‘El Deseo’ per fer-se una abraçada: «Tot el que estic aconseguint amb aquesta pel·lícula l’hi dec a ell, a la meravella de guió que ha creat, a com ens ha dirigit, com ens ha acompanyat en aquest camí llarg, intens i preciós», ha remarcat.
Cruz ha assegurat que aconseguir una nominació li semblava «difícil», però estar nominats tant ella com Bardem li semblava «impossible, i ha passat».
De moment, ha afirmat que no es farà «il·lusions» sobre la possibilitat de guanyar el premi el 27 de març i que es queda amb haver sigut nominada als Oscars. És la quarta vegada que és candidata a aquests premis, després de ‘Volver’, ‘Vicky Cristina Barcelona’ i ‘Nine’, la segona d’elles amb estatueta.
Nerviosa
Notícies relacionadesHa afirmat que avui, al costat del seu marit, ha recordat sobretot els moments en què es va assabentar que estava nominada, un d’ells amb el seu pare –ja mort– a Los Angeles, un altre amb l’actriu Salma Hayek (al principi es va fer l’adormida i es va ficar sota dels llençols) i un altre amb Katrina Bayonas, la seva representant, tots als EUA.
«Totes les vegades hi ha hagut sorpresa, però allò d’avui ha sigut el més fort, estar-ho tots dos», ha recalcat l’actriu, que sol resistir-se a veure les nominacions en directe perquè es posa molt nerviosa, tot i que acaba per fer-ho.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Situació dels conservadors Els barons del PP coincideixen amb Feijóo a no buscar una moció de censura amb Puigdemont: «Aquest Govern caurà sol»