Cultura Popular
Primer cap de setmana dels Pastorets amb una vintena de representacions
Els grups que conformen la Coordinadora de Pastorets de Catalunya oferiran unes 200 representacions, doblant les xifres de l’any passat

La temporada de representacions dels Pastorets s’estrenarà aquest cap de setmana amb una vintena d’actuacions, segons ha informat en un comunicat la Coordinadora de Pastorets de Catalunya. Dissabte es representaran els Pastorets de Collbató, L’Estrella de Natzaret del Centro Cultural i Teatre de Sarrià, els Pastorets del Centre Parroquial Sant Vicenç de Sabadell i els de Rubí.
També tindran lloc els Pastorets del Centre Sant Pere Apòstol de Barcelona, els dels Lluïsos d’Horta, els de la Joventut de La Faràndula de Sabadell, els de Sitges i els de Premià de Mar.
Quant a diumenge hi ha programades representacions a Sitges, a Barcelona (als districtes d’Horta, el Poblenou, Sarrià i al Centre Sant Pere Apòstol), a Sabadell, a Rubí, Mataró, Premià de Mar i a Ulldecona.
200 representacions
Aquest any, els grups que conformen la Coordinadora de Pastorets de Catalunya oferiran unes 200 representacions, doblant les xifres de l’any passat, però encara lluny de recuperar el volum d’actuacions d’abans de la pandèmia.
Amb les restriccions vigents, però amb l’aforament de les platees complet, esperen que els Pastorets contribueixin a la recuperació de la cultura popular del cicle nadalenc.
Des de la Coordinadora de Pastorets de Catalunya valoren «molt positivament» l’esforç dels grups per recuperar la normalitat de les representacions i fan una crida als espectadors recordant que «la cultura és segura».
Representacions de «gran qualitat»
El coordinador general de la Coordinadora de Pastorets de Catalunya, Josep Peramiquel, ha recordat que les representacions dels Pastorets «són un espectacle complet que combina la música, dansa, teatre, història i cultura popular, convertint-les en una experiència única a tot arreu».
Notícies relacionadesA més, Peramiquel també ha remarcat la gran qualitat que tenen les representacions i la «gran entrega» de totes les persones que aglutina aquest moviment «únic i singular».
Més notícies de Sabadell, Mataró, i Rubí a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens