Economia virtual

Matrix fa el salt als NFT i vendrà avatars digitals dels seus personatges

  • L’estudi cinematogràfic Warner Bros posarà a la venda 100.000 rèpliques digitals úniques inspirades en la saga per 50 dòlars

  • ¿Què són els NFT? La tecnologia que està revolucionant l’art digital i fent créixer una nova economia virtual

Matrix fa el salt als NFT i vendrà avatars digitals dels seus personatges
2
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Hollywood no es vol quedar enrere en el salt cap a una incipient economia virtual. A finals de novembre, Warner Bros posarà a la venda fins a 100.000 avatars únics inspirats en la pròxima pel·lícula ‘The Matrix: Resurrections’, l’últim episodi de la saga ideada el 1999 per les germanes Wachowski. Abans podies comprar ninots amb la forma de Neo (Keanu Reeves), Trinity (Carrie-Anne Moss) o Morfeu (Laurence Fishburne); ara, es venen rèpliques digitals amb una projecció econòmica molt més gran.

Segons ha avançat en exclusiva ‘Hollywood Reporter’, la productora s’ha aliat amb la plataforma Nifty’s per llançar les rèpliques digitals d’aquests personatges, que es podran adquirir per 50 dòlars (43,13 euros) cada un a partir del 30 de novembre. Aquestes rèpliques es llançaran en forma de tokens no fungibles (NFT), actius digitals que se serveixen de la tecnologia Blockchain per funcionar com certificats d’autenticitat d’objectes digitals únics, rars i indivisibles. Aquesta autentificació de propietat i originalitat és el que dona valor a objectes virtuals com els avatars de les pel·lícules de ‘Matrix’. Després de vendre’s tots, el seu caràcter de col·leccionables limitats i únics farà que el seu valor es dispari i el seu comprador pugui especular per revendre’ls a un preu més alts. Els NFT funcionen doncs com una inversió que està creant una nova i creixent economia virtual.

Els avatars que llançarà Warner Bros amb Nifty’s es podran transformar a partir del 16 de desembre. Els compradors podran decidir –amb una picada d’ullet a la decisió a què s’ha d’enfrontar Neo al principi d’aquesta fantasia distòpica– si prendre’s una «píndola blava», que mantindrà l’avatar a la matriu, o una «vermella», que el transformarà en un lluitador de la resistència. O en altres termes, podran anar actualitzant i personalitzant els avatars per millorar-los, com si es tractés d’un personatge de videojoc. Warner ha explicat que, també com un videojoc, hi haurà desafiaments i si els resolen els propietaris d’aquests NFT podran guanyar nous tokens, futuriblemente intercanviables per diners.

Criptoart i economia virtual

Notícies relacionades

La cinematogràfica no és l’única indústria que aposta per aquesta economia virtual en constant expansió. El projecte de ‘Matrix’ s’inspira en què ja va fer l’obra d’art digital ‘Cryptopunks’: una sèrie de 10.000 personatges virtuals creats el 2017. Un es va vendre aquest juny per 11,8 milions de dòlars.

Galeries d’art, cases de subhastes, artistes digitals com Beeple, músics com Kings of Leon i lligues esportives com l’NBAo LaLiga espanyola ja formen part d’un nou món de col·leccionables virtuals que està transformant l’economia i la forma en què entenem la possessió d’actius digitals.