Homenatge a ‘Papitu’

La Beckett recorda Benet i Jornet

La Beckett recorda Benet i Jornet
1
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

La Beckett dedica aquesta temporada al mestre Josep Maria Benet i Jornet. La dramatúrgia catalana i la internacional també hi seran presents aquest curs 2021-22 amb textos europeus com a ‘Animal Negre Tristesa’, d’Anja Hilling, dirigit per Julio Manrique, i ‘Salvació total imminent immediata terrestre i col·lectiva’, de Tim Crouch, un projecte de Sixto Paz.

Toni Casares, director de La Beckett, estrena aquest dimecres ‘Descripció d’un paisatge’, peça poc representada però de gran valor per al seu creador que parla de la Transició. Un gran repartiment amb vuit actors, entre ells Enka Alonso i Màrcia Cisteró, protagonitza aquest text estrenat el 1978. Transcorre en una ciutat imaginària d’Orient on un dictador ha decidit evolucionar cap a la democràcia. «Capta l’essència del que va ser la Transició en aquest país: una renúncia de molts ideals i un pacte amb les estructures de poder. També destaca com la política i la ideologia estan sempre travessades per les qüestions personals que ho condicionen tot», ha assenyalat Casares.

Notícies relacionades

Gairebé al final de temporada es farà una lectura dramatitzada dirigida per Sergi Belbel i amb actors com Emma Vilarasau i Lluís Soler d’una obra inèdita, ‘Estiu ardent’. Va ser l’última obra de ‘Papitu’ que somiava estrenar-la al Romea. Igual que ‘Una vella, coneguda olor’, en ella torna a la Barcelona de postguerra dels anys 40. Completa l’homenatge una revisió d’‘Apunts sobre la bellesa del temps’, un conjunt de relats breus «de caràcter íntim, un punt experimental», que prendran cos en diferents espais de La Beckett amb la gent del Laboratori Peripècies.

La relació de l’ésser humà amb el planeta i amb la tecnologia són els temes centrals sobre els quals pivota la temporada 2021-22. S’abordaran en muntatges ja estrenats que tornen a escena, com ‘La màquina de parlar’, de Victòria Szpunberg, i obres noves com ‘Obsolescènica programada’, d’Anna Maria Ricard, ‘Ware’, una instal·lació performativa immersiva i ’L’altre’, on Roc Esquius planteja un divertit debat entre ciència i ètica.

Temes:

Sala Beckett