Teatre

‘Angle mort’ fa l’agost al Versus Glòries

La comèdia laboral de Roc Esquius i Sergi Belbel s’ha mantingut el mes més calorós amb entrades esgotades

‘Angle mort’ fa l’agost al Versus Glòries

VERSUS GLÒRIES

2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

¿Qui ha dit que el teatre no funciona a l’estiu? Aquest agost al Versus Glòries ha triomfat la reposició d’‘Angle mort’, de Roc Esquius i Sergi Belbel. La peça combina humor i intriga laboral. Es pot llegir com la cara oposada d’‘El mètode Grönholm’, ja que en lloc de mostrar un procés de selecció de personal se centra en el procés d’acomiadament en una petita empresa on saben que hi haurà reducció de personal però no a qui perjudicarà. El muntatge està estructurat d’una forma interessant. L’obra es repeteix dues vegades. En la primera se sent tot el que passa dins del despatx del cap i, en la segona part, tot el que es cou a la sala d’espera on els treballadors esperen torn per saber el seu futur. «La veritat és que no ens ho esperàvem. ¡Ha sigut una allau! Les entrades es venen una setmana abans», diu, encantat de la vida, Jofre Blesa, un dels responsables de Versus Glòries, activa sala de proximitat situada al costat del Teatre Nacional de Catalunya. Esperen que aquest èxit, a la cartellera fins a mitjans de setembre, sigui un bon presagi de cara a la nova temporada.

Notícies relacionades

El Poliorama s’ha atrevit aquest agost amb una moderna versió de ‘Bodas de sangre’, un altre ‘lorca’ que Projecte Ingenu va traslladar als nostres dies, tot i que les funcions van acabar fa poc i, malgrat ser agost, va despertar molt interès. En canvi, ‘Sabor a rumba’, l’aposta del Teatre Apolo basada en la història de la rumba a càrrec de Sabor de Gràcia, no va acabar de quallar tant com s’esperava. «La tornada del turisme a Barcelona no ha sigut la que esperàvem i això ens ha perjudicat», comenta Enrique Salaberría, director de l’empresa productora Smedia, que aposta per oferir espectacles els 360 dies de l’any. El teatre del Paral·lel acaba d’estrenar una versió sòbria i essencial de ‘La casa de Bernarda Alba’, amb direcció de José Carlos Plaza.

Reposicions

A l’espera que els grans teatres aixequin el teló les pròximes setmanes, el Maldà, sala de proximitat de petites dimensions però molta ambició artística, acaba de reincorporar-se a la cartellera tirant de la deliciosa versió de cambra de ‘El bon policia’, una comèdia poc coneguda de Santiago Rusiñol protagonitzada per Ricard Farré i Arnau Puig. L’arbitrarietat de la justícia i els prejudicis socials de principis del segle passat que assenyala el text denoten que la societat ha canviat poc en determinats aspectes. I l’Aquitània torna a l’activitat després d’uns mesos d’incertesa amb una altra un musical molt fresc que va triomfar abans en el Teatre Gaudí: 'Barcelona 24H'. L’obra de Dídac Flores és un collage d’històries de diferents personatges que coincideixen a Barcelona. El repartiment compta amb Jaume Casals, Anna Piqué, Àlex Sanz, Mireia Òrrit, Carles Pulido i Elisabet Molet.

Temes:

Teatre