Avenç de programació

Sitges-2021 exalta el mite de la bèstia interior

El festival català de cine de gènere engegarà el 7 d’octubre i comptarà amb pel·lícules de Sion Sono-Nicolas Cage, Ben Wheatley i les noves ‘Historias para no dormir’.

Sitges-2021 exalta el mite de la bèstia interior

El Periódico

2
Es llegeix en minuts
Quim Casas

El Festival de Sitges arrencarà aquest any, en la seva 54a edició, amb el leitmotiv de la «bèstia interior alliberada». És un tema que no només incumbeix a la figura tan representativa de l’home llop, sinó també a les dones felines o a les personalitats duals com la de Jekyll i Hyde. En la roda de premsa celebrada aquest dimecres, el director del certamen, Ángel Sala, va presentar el cartell d’aquesta edició, en la qual es reprodueix amb un traç molt net una figura d’home-llop.

Sala va anunciar algunes de les pel·lícules que es podran veure aquest any en els 11 dies que durarà el festival, entre el 7 i el 17 d’octubre. Destaquen títols tan esperats com el thriller sobrenatural ‘Prisoners of the ghostland’, que uneix a l’inclassificable director japonès Sion Sono amb un dels actors nord-americans habituals de Sitges, Nicolas Cage, o l’última pel·lícula del britànic Ben Wheatley, ‘In the earth’, amb una pandèmia com a fons argumental. 

Alguns títols atractius que es podran veure a Sitges són el ‘noir’ en blanc i negres ‘Limbo’, producció sinohongkonguesa de Soi Cheang; el film canadenc ‘Violation’, que posa a la picota les convencions masculines i femenines del gènere amb una història de venjança i, dins de la secció oficial, tot i que englobada en un altre dels focus del certamen, ‘Woman in Fant’ (‘Dones en el fantàstic’), la producció independent ‘Censor’, de Prano Bailey-Bond, sobre una censora de cine que intenta aclarir la desaparició de la seva germana.

Recuperacions i retrospectiva

Un altre plat suculent d’aquesta edició serà la presentació dels quatre capítols de l’entrega contemporània de la mítica ‘Historias para no dormir’. En ells, Paula Ortiz (‘El asfalto’), Rodrigo Sorogoyen (‘El doble’), Paco Plaza (‘Freddy’) i Rodrigo Cortes (‘La broma’) reelaboren episodis clàssics de la sèrie de Chicho Ibáñez Serrador. Quant a la recuperació de clàssics del cine espanyol, Sitges presentarà una versió remasteritzada d’‘El extraño viaje’, film maleït de Fernando Fernán Gómez realitzat el 1964, i una còpia en 4K d’‘El día de la bestia’, la seminal pel·lícula d’Álex de la Iglesia.

Notícies relacionades

Sala va comentar també la recuperació d’una obra perduda de George A. Romero, ‘The Amusement Park’, un malson en un parc d’atraccions rodat el 1973 que ha rescatat recentment la viuda del director. El film inaugurarà la secció Seven Chances. En el terreny dels documentals destaca la presència d’‘A glitch in the Matrix’, una reflexió de Rodney Ascher (director de ‘Room 237’, el documental sobre ‘El resplandor’) sobre si vivim en una simulació.

Quant a la retrospectiva temàtica sobre la bèstia interior i les seves múltiples transformacions, es van anunciar alguns títols. Hi ha obres molt conegudes i d’altres realment curioses: el clàssic ‘L’home llop’ de 1941, la molt influent ‘un home llop americà a Londres’ de John Landis, ‘El bosque del lobo’ de Pedro Olea, ‘El retorno del hombre lobo’ de Paul Naschy i ‘Nazareno Cruz y el lobo’, una oblidada pel·lícula argentina de 1975 dirigida per Leonardo Favio en la qual l’home llop campa al seu aire per la Pampa.