Denúncia davant la Policia
Robades quatre valuoses obres d’art d’un hotel de cinc estrelles a Madrid
Els lladres es van emportar tres pintures i una escultura, valorades en uns 340.000 euros, aquest diumenge
La policia investiga si entre els quadros sostrets n’hi ha un de Joaquín Sorolla

La Policia Nacional investiga el robatori de quatre obres d’art a l’emblemàtic Hotel Miguel Ángel de Madrid, segons ha sabut EL PERIÓDICO. Es tracta d’una escultura i tres quadros, entre els quals podria trobar-se una pintura de l’artista valencià Joaquín Sorolla.
Les obres van ser sostretes aquest diumenge, d’acord amb la denúncia presentada per l’hotel, un establiment de cinc estrelles ubicat al costat del passeig de la Castellana, i per la galeria Lorenart, de Madrid, a la qual pertanyen les peces d’art contemporani, exposades al públic en una mostra de més de 200 obres que acull l’hotel aquests dies.
Un home amb una bossa opaca
Segons les dades aportades pels denunciants, cada una de les quatre obres estaria valorada en uns 85.000 euros, per això el valor total del robatori ascendiria a més de 340.000 euros. El personal de seguretat de l’hotel va ser el que va donar la veu d’alarma ahir a la tarda i va avisar la Policia, que es va personar a l’establiment.
Després de repassar les gravacions de les càmeres de seguretat, els responsables de l’hotel van comunicar als agents les sospites sobre un home al que haurien vist sortir de l’edifici «amb una bossa opaca», en què podria haver-se emportat les obres robades, una pista que haurà de comprovar la policia.
L’hotel exhibeix, des del 21 de maig, una mostra de la galeria madrilenya Lorenart, centrada en pintura i escultura espanyoles contemporànies i especialitzada en autors com Joaquín Sorolla, Eduardo Chillida, Salvador Dalí, Juan Echevarría, Antonio Clavé i Óscar Domínguez, entre d’altres. A més, la galeria, que ja ha celebrat altres exposicions d’art a l’Hotel Miguel Ángel, és coneguda per ser referent en escultures de l’artista basc Jorge Oteiza.
Seguretat de l’hotel
Notícies relacionadesSegons asseguren les fonts consultades per aquest diari, l’exposició estava custodiada pel personal de seguretat de l’hotel, que està tancat i no acull clients per la pandèmia, per això sembla que no es va contractar personal addicional «de seguretat privada» destinat a reforçar la vigilància de les obres d’art.
EL PERIÓDICO s’ha posat en contacte amb l’establiment i la galeria d’art, que han refusat comentar els fets.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»