LA DESESCALADA
¿Quan obren cines, teatres i sales de concerts de Catalunya i què podrem fer en cada fase de la desescalada?
La cultura, en crisi pel coronavirus, pot tornar a l'activitat amb limitacions a partir del dilluns 23 de novembre

teatro
El nou pla del Govern per a la desescalada de la segona onada del coronavirus a Catalunya es posarà en marxa aquest dilluns 23 de novembre. Amb toc de queda fins a mitjans de gener, l’informe preliminar pendent d’aprovació preveu que també pugui tornar la cultura, de manera controlada i en petit format. Unes condicions molt restrictives que s’aniran flexibilitzant a mesura que s’avanci, en principi cada 15 dies, en cada una de les quatre fases que contempla el pla del Govern. Una desecalada que els diferents sectors de la cultura veuen amb escepticisme i que jutgen d’«absurda» per algunes de les seves restriccions.
Primera fase: dilluns, 23 de novembre
A partir del dilluns 23 de novembre podran reobrir cines, sales de teatre i de concerts i auditoris que tinguin un aforament màxim autoritzat de 600 persones i ho hauran de fer al 50% de la seva capacitat. És a dir, com a molt es podrà representar un espectacle amb 300 assistents. Tal com està plantejat ara mateix, això deixa fora totes les sales grans amb més de 600 butaques. Teatres com el Tívoli i el Coliseum o l’Auditori i el Palau de la Música no poden obrir. Els museus i les sales d’exposició mantenen el 50% de l’aforament.
Segona fase: dilluns, 7 de desembre
En aquesta fase es flexibilitza l’aforament en els cines, teatres i sales de concert de fins a 600 persones, que podran omplir un 70% de l’aforament. A més, podran tornar a obrir les sales més grans amb el 50% de l’aforament, tot i que en cap cas es podran superar els 500 assistents. Els museus i les sales d’exposició mantenen la seva activitat al 50%.
Tercera fase: dilluns, 21 de desembre
Notícies relacionadesEn aquesta fase s’unifiquen els criteris per a sales petites i grans. Així, els cines, teatres i sales de concert podran obrir amb un 70% de l’aforament però amb un màxim de 500 persones. Els museus i les sales d’exposició podran obrir al 70%.
Quarta fase: dilluns, 4 de gener
En aquesta fase, els cines, teatres i sales de concerts podran obrir amb un 70% de l’aforament però amb un màxim de 700 persones. Els museus i les sales d’exposició mantenen l’aforament del 70%.
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- Pensions Natalia de Santiago sobre la jubilació: «Tenim un problema si deixem els diners quiets al banc»
- INvestigació A la presó el matrimoni que tenia tancats els seus tres fills a Oviedo
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Papanikolaou i Fournier deixen el Madrid sense ‘final four’
- "A mi em pots jutjar pel meu rendiment, però no pel meu cos"
- Paula Crespí: «Les medalles són allà, és clar, però no donen vides extra»
- El Barça acaricia la Lliga després de derrotar el Llevant Badalona
- El futbol espanyol acomiada Manolo i el seu bombo