Palmarès
‘Poppy field’ obté el premi del D’A Film Festival
El debut del romanès Eugen Jebeleanu sobre la repressió de l’homosexualitat i l’auge de l’extrema dreta s’alça amb el principal guardó de la cita cinèfila
’Queridos vecinos’, ‘Karen’, ‘Ovella’ i ‘Seize printemps’ completen el palmarès a la resta de categories
‘Poppy field’, debut del director romanès Eugen Jebeleanu, entorn de la repressió de l’homosexualitat i l’auge de l’extrema dreta, ha obtingut el Premi Talents, principal guardó del D’A Film Festival, dotat amb 10.000 euros. El jurat ha valorat que proposa «una absorbent immersió en una realitat asfixiant a través d’una narració precisa, unes interpretacions contundents i una direcció virtuosa».
El drama ambientat als suburbis romans ‘Queridos vecinos’, dels germans Damiano i Fabio D’Innocenzo, ha merescut una menció especial. D’ella, el jurat n’ha destacat «el llenguatge formal arriscat i singular».
A la secció Un Impuls col·lectiu, el premi ha recaigut en ‘Karen’, sobre l’escriptora Karen Blixen a l’Àfrica, dirigida per Marta Pérez Sanz. El jurat ha remarcat «la seva capacitat de fer alhora una pel·lícula sobre Karen Blixen i sobre l’estrella Christina Rosenvinge; una pel·lícula sobre l’èxit i el fracàs; sobre el record i el fantasmagòric; i sobre el paisatge africà i extremeny».
El jurat ha donat una menció especial a ‘Ovella’, projecte col·lectiu de la XXII promoció de l’Escac, codirigida per Júlia Marcos, Marc Puig, Daria Molteni i Sergi Rubio, «per l’originalitat de la proposta i el rigor a l’hora d’establir un to just i complex; i per la presència performática de Nao Albet i el treball col·laboratiu d’un grup de cineastes joves que es posen al servei de la pel·lícula per realitzar una obra summament adulta».
El premi de la crítica ha sigut per a ‘Seize printemps’, debut com a directora i actriu de la jove francesa Suzanne Lindon. En el seu cas s’ha valorat la seva manera de «plasmar un punt de vista femení i adolescent –i per tant, absolutament inusual– d’un historia mil vegades explicada, la del primer amor, amb una veu única i personal».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»