Crítica de cine
‘Bliss’: Realitats de pega
El director és incapaç de generar tensió dramàtica i les interpretacions d’Owen Wilson i Salma Hayek són terribles
El director Mike Cahill ha definit la seva nova pel·lícula com «una història d’amor, una aventura, un drama entre pare i filla i un relat de ciència-ficció sobre la vida dins d’un simulador» i, tot i que es tracta d’un resum argumental una mica confús, probablement sigui una insensatesa intentar oferir-ne un de millor en un parell de línies.
Notícies relacionadesEncarnats per Owen Wilson i Salma Hayek, els protagonistes transiten entre dues realitats i almenys una d’elles és artificial. Cap d’elles resulta mínimament interessant per la incapacitat de Cahill de generar tensió dramàtica, les terribles interpretacions –Wilson mostra la vitalitat d’un ficus, Hayek sobreactua exageradament– i la successió de floretes narratives que obliguen el relat a trencar algunes de les seves regles autoimposades.
Com les pel·lícules prèvies del director, ‘Otra tierra’ (2011) i ‘Orígenes’ (2014), ‘Bliss’ és una obra desesperada per convèncer-nos de la seva intel·ligència. La seva agenda temàtica sembla que inclou temes com l’addicció, l’hedonisme, el que ens espera si no fem alguna cosa per crear un món més just i les relacions afectives que ens fan humans. Per descomptat, la intenció podria ser una altra però, en tot cas, és igual. Les seves reflexions, siguin quines siguin, es perden entre un guirigall d’idees a mig coure més pròpies d’un mal simulacre que, precisament, d’una veritable indagació intel·lectua.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents