Urbanisme a Madrid

Els autors de la High Line de Nova York reformaran Azca

El nou projecte aposta per reconstruir un espai públic més sostenible i innovador

1
Es llegeix en minuts

RENAZCA, la societat composta per empreses propietàries d’edificis d’Azca, ja ha triat el projecte a partir del qual es portarà a terme la transformació integral de la zona d’Azca i que suposarà la regeneració urbana, econòmica i social amb el projecte dels autors de l’obra del High Line de Nova York.

L’equip que ha presentat la proposta està liderat pels estudis de disseny Diller Scofidio+Renfro, pels paisatgistes Gustafson Porter+Bowman i per B720 Fermín Vázquez Arquitectos. A més de tots aquests professionals, l’equip també comptarà amb la col·laboració d’especialistes en àrees com sostenibilitat, il·luminació i fluxos urbans.

Aquest projecte innovador convertirà la zona d’Azca «en un espai més connectat, obert i accessible» creant un ecosistema urbà de gran biodiversitat format per espècies vegetals, i en el qual a més la captació d’aigua de pluja, canalitzada mitjançant fonts i jocs d’aigua, permetrà emmagatzemar-la amb la finalitat d’autoproveir el consum per a reg i per a les fonts.

Al cor de la superilla es desplegarà «una gran prada verda» capaç d’acollir activitats a l’aire lliure a les quals podran assistir entre 100 i 200 persones.

Com a part de l’estratègia per promoure la biodiversitat al lloc, es pretén replicar les tipologies vegetals que ja hi ha a la Comunitat de Madrid. L’objectiu és crear nous hàbitats urbans que promoguin la convivència humana amb flora i fauna que siguin pròpies de la regió.

El projecte

Notícies relacionades

Azca serà un referent per a l’espai públic de la ciutat, es convertirà en una zona «més acollidora, segura i plena de vida» en la qual es pugui disfrutar d’activitats d’oci i culturals durant tot l’any. En aquest sentit, el projecte proposa incorporar un parc infantil, un mercat de productes frescos, una biblioteca a l’aire lliure, un jardí d’escultures, un hivernacle, una zona co-working a l’aire lliure, cafeteries i bars.

Finalment, els accessos vehiculars subterranis del lloc han sigut condicionats per adaptar-se d’un manera més integral a la proposta reduint l’impacte visual dels cotxes. S’eliminen les múltiples escales amb un nou traçat d’una xarxa de vies de circulació accessible per a persones amb minusvalidesa així com per als serveis d’emergència i seguretat.