Homenatge
La Beckett dedica un cicle a Lluïsa Cunillé
‘El jardí’, una comèdia inèdita de l’autora, inaugura la proposta aquest dimecres
Lluïsa Cunillé. /
‘El jardí’, una obra inèdita de Lluïsa Cunillé (Badalona, 1961) que s’estrena aquest dimecres és el primer de tres espectacles escenificats inclosos en un cicle sobre l’autora a la Sala Beckett. Dirigida per Albert Arribas i interpretada per Màrcia Cisteró i Antònia Jaume, ‘El jardí’ parla de la superació del pessimisme de la societat moderna a través d’una història de retrobament de dues dones després de la misteriosa desaparició d’una d’elles. «És una comèdia de funcionaris», resumeix el director. Les protagonistes són una antiga jardinera de Parc i Jardins i una treballadora social.
El cicle pretén aprofundir en el pensament de Cunillé i trobar noves maneres de veure l’obra d’aquesta dramaturga que va guanyar el 2010 el Premio Nacional de Literatura Dramática. El cicle arriba a la Beckett comissariat per Adriana Nicolau i Josep-Anton Fernández, del Departament de Literatura i teatre de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). «Per als que ens dediquem a la literatura, l’obra de Cunillé és alhora un estímul i un desafiament», assegura Nicolau. Completen la seva proposta conferències, taules rodones i tres lectures dramatitzades.
El dia 19 es muntarà ‘Els subornats’, un encàrrec fet a l’autora per la companyia La Ruta 40, dirigit per Lourdes Barba, que aborda la qüestió de la responsabilitat individual i en què el teatre dialoga amb el cine. L’última peça que pujarà a escena és ‘Piedra y encrucijada’, de Paco Zarzoso, una creació de la Companyia Hongaresa de Teatre, de la qual Cunillé és fundadora.
Les lectures dramatitzades inclouen ‘La nit’, amb direcció de Lurdes Barba i interpretada per Lina Lambert, Àurea Márquez, Albert Prat i Manel Barceló; ‘Saturnal’, dirigida per Jordi Prat i Coll amb Míriam Alamany, Clara Altarriba, Laura Conejero, Oriol Guinart, Juanjo Puigcorbé, Ferran Rañé, Carme Sansa, Jacob Torres i Pau Vinyals, i ‘Barcelona, mapa d’ombres’, amb la directora Alícia Gorina i un repartiment format per Roser Batalla, Melanie Catan, Oriol Genís, Oriol Guinart, Maria Pau Pigem i Pau Vinyals.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Martorell s’electrifica Seat assegura el seu futur amb la inauguració de la nova planta d’acoblament de bateries a Martorell
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Detinguda a Platja d'Aro una dona amb cinc ordres de cerca i captura
- Aniversari de la mort Els fills d’Isak Andic es pronuncien per primera vegada per commemorar l’aniversari de la mort
