LA SEGONA ONADA DEL CORONAVIRUS
La Generalitat ordena el tancament de gairebé tota l'activitat cultural
Teatres, cines i sales de concerts hauran de tancar durant almenys 15 dies
Els museus podran obrir al 33% del seu aforament, mentre que les biblioteques només per al seu servei de préstec

zentauroepp55391444 cine201020111056 /
La cultura torna a tancar a Catalunya per culpa de la pandèmia. Les noves mesures de la Generalitat per frenar la Covid-19 inclouen la suspensió de gairebé tota l’activitat cultural, ja sigui a l’aire lliure o en espais tancats. És un nou cop al sector que veu que, com a mínim, durant 15 dies a partir de la publicació de les restriccions en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC), aquest mitjanit, haurà de tancar les portes. Aquest període i aquestes restriccions, igual que les preses en altres àmbits, està supeditat a la millora dels indicadors que avaluen l’estat de la crisi sanitària.
D’aquesta manera, no podran obrir sales de cine ni de concerts, teatres, auditoris, així com qualsevol espai que tingui llicència per realitzar aquest tipus d’activitats. Sí que podran obrir al 33% del seu aforament museus, arxius, sales d’exposicions i galeries d’art. En el cas de les biblioteques, que s’havien salvat d’algunes de les mesures adoptades anteriorment al sector cultural, només se’ls permet obrir per oferir el seu servei de préstec.
Aquestes noves mesures adoptades per la segona onada del coronavirus suposen un nou cop duríssim a un sector en crisi que fa mesos que opera sota mínims amb aforaments limitats i horaris adaptats al recent toc de queda. Unes mesures per superar una situació «crítica», segons ha definit el vicepresident del Govern, Pere Aragonès, durant la roda de premsa en què ha desglossat el pla de xoc contra el virus. «És moment d’una aturada social», ha dit. Al seu torn, ha anunciat 300 milions d’euros en ajuts, 50 dels quals per a la cultura, l’oci i l’esport.
La reacció del sector no s’ha fet esperar. És el cas de moltes de les sales de cines catalanes, al caire de l’abisme, que ja han expressat la seva indignació pel nou revés.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Comunitat Valenciana Mazón, a 24 hores d’amarrar un sou públic de 150.000 euros
- Augmenten les agressions Una agressió cada quatre dies contra el personal de seguretat de Rodalies: «M’han intentat apunyalar tres vegades»
- El truc infal·lible per treure les taques de suor del coixí
- Reactivada la recerca de dues persones que haurien caigut al riu Foix a Cubelles