CRÒNICA DE MÚSICA
Ainhoa Arteta enlluerna al Fes Pedralbes
La soprano navarresa ofereix a Barcelona el seu primer concert després del confinament
zentauroepp54180281 icult200720134954 /
Enmig de certa incertesa davant la cancel·lació d’esdeveniments per la pandèmia, el recital d’Ainhoa Arteta al Fes Pedralbes va culminar en un gran èxit. La soprano es va encarregar de presentar les obres, ja que no hi havia programa de mà per seguretat sanitària i va felicitar els presents per recolzar la cultura segura. Descansada i en esplèndid estat vocal, va oferir un recorregut per autors catalans, navarresos i andalusos, començant amb les ‘Seis baladas italianas para canto y piano’, d’Isaac Albéniz, que la sensible i adequada amplificació electrònica, que va passar gairebé desapercebuda, va ajudar a remarcar donant compte de les dinàmiques del piano i també de les infinites matisacions del cant.
Així, continguda –com la mateixa música del mestre de Camprodon, amb un lleuger gust de Tosti–, Arteta va ser notable especialment en ‘Il tuo sguardo’ i ‘Una rosa in dono’, acabant amb una expressiva ‘T’ho riveduta in sogno’ que, segons va afirmar, li recorda el final de ‘La Traviata’.
Lluït piano
El piano de Javier Carmena, fidel còmplice de la soprano, es va lluir amb ‘Rumores de la Caleta’, també d’Albéniz i, més tard, amb ‘Sacro monte’, de les ‘Cinco danzas gitanas’ de Turina.
Van seguir-les tres de les ‘Doce canciones populares’ d’Obradors, coronades per una de sentida i ben modulada ‘Del cabello más sutil’ i per la simpàtica ‘Chiquitita la novia’, dita amb oberta facilitat.
De Jesús García Leoz es va oferir el ‘Tríptico’, sobre poemes de Federico García Lorca, format per ‘Por el aire van’, ‘De Cádiz a Gibraltar’ i ‘A la flor, a la pitiflor’, que van encantar el públic, abans del cicle dedicat als ‘majos’ de les ‘Doce tonadillas en estilo antiguo’ d’Enric Granados, començant amb ‘La maja de Goya’ i realitzant autèntiques creacions d’‘El majo tímido’, ‘El tra la la y el punteado’ i ‘El majo discreto’.
A les propines va enlluernar amb el ‘Quando m’en vo’, de ‘La Bohème’, i el ‘Vissi d’arte’, de ‘Tosca’, i amb el ‘Ningue’, de les ‘Cinco canciones negras’ de Montsalvatge; va deixar per al final el ‘Cant dels ocells’, dedicat a les víctimes de la pandèmia.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
