PALMARÈS I BALANÇ
'Faith' s'imposa en el DocsBarcelona de més èxit
Valentina Pedicini s'emporta el premi al millor documental amb la seva mirada a l'interior d'una secta de monjos guerrers
El festival ha passat dels 12.500 als 130.000 espectadors amb el seu salt a l''streaming'
zentauroepp53586440 icult faith freire200530184441
La pel·lícula ‘Faith’, de Valentina Pedicini, una mirada a l’interior de la secta italiana dels Guerrers de la Llum, formada sobretot per antics campions d’arts marcials, ha sigut distingida com a millor documental del DocsBarcelona. Segons el jurat, «estar veritablement immers en un món tancat i distant requereix unes fortes i constants opcions estètiques per part d’un cineasta». Pedicini ho aconsegueix «a través d’una càmera increïblement pròxima al tema escollit».
El jurat, format per Montse Armengou, Jordi Costa i Maria Xinxó, i presidit per la responsable d’Indústria de DOK Leipzig, Brigid O’Shea, a més ha concedit una menció especial a ‘The letter’, pel·lícula de Maia Lekow i Christopher King sobre «la lluita per separar la mitologia familiar de la veritat» en què «la càmera prova i sempre busca una veritat entre línies».
D’altra banda, els membres del jurat han decidit entregar el Premi Nou Talent, reservat a cineastes debutants, a Artemio Benki per ‘Solo’, director novell (però experimentat productor) que va morir l’abril passat. ‘Solo’, sobre l’experiència del pianista Martín Perino com a pacient d’un hospital psiquiàtric, és segons el jurat «un exercici d’empatia exemplar, que arriba a moments molt verídics i que capta la pressió de ser designat geni quan s’és molt jove».
Notícies relacionadesLa resta de pel·lícules premiades, a l’espera de saber-se el premi del públic, són ‘El gran viaje al país pequeño’, de Mariana Viñoles (secció oficial Latitud); ‘Il varco’, de Michele Manzolini i Federico Ferrone (What The Doc!); ‘Overseas’, de Sung-a Yoon (Premio Amnistia Internacional Catalunya); ‘Mareas ocultas’, de Mònica Cambra (Doc-U); ‘That which does not kill’, d’Alexe Poukine (Jurat Jove Reteena), i ‘Lo que dirán’, de Nila Núñez (Docs&Teens).
El salt de les projeccions físiques a la finestra digital de Filmin ha facilitat l’arribada de nou públic al festival. El 2019, DocsBarcelona va atraure 12.500 espectadors en les seves projeccions en sales de Barcelona. En aquesta edició virtual del 2020, aquesta xifra ha superat els 130.000. L’‘online’ es referma com a opció sòlida en vista de la incertesa i els canvis que envolten els festivals.
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
