premi cervantes 2019
Torra felicita un dia després Joan Margarit
El president ha trucat el poeta català aquest matí
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha felicitat un dia després de guanyar el premi Cervantes 2019 el poeta català i bilingüe Joan Margarit. Fonts de Presidència han informat que Torra i Margarit han parlat aquest matí per telèfon.
El president també ha publicat un missatge a Twitter després que el Departament fes el mateix pel mateix canal. Torra l’ha felicitat públicament escrivint uns versos de Margarit en català: «Vinyes de malvasia i macabeu; de les clares cançons que la teva àvia; et cantava al crepuscle, quan tornàveu; al llarg de la riera, vora els horts. Enhorabona, Joan Margarit, sempre és un honor parlar amb tu».
El guanyador de la 44a edició del premi Cervantes havia comentat en una entrevista aquest matí a ‘Els matins de TV3’ que a aquella hora encara no havia rebut una felicitació ni del president Torra ni de cap conseller.
"Vinyes de malvasia i macabeu
— Quim Torra i Pla (@QuimTorraiPla) 15 de noviembre de 2019
de les clares cançons que la teva àvia
et cantava al crepuscle, quan tornàveu
al llarg de la riera, vora els horts."
Enhorabona, Joan Margarit, sempre és un honor parlar amb tu.
Per la seva banda, Generalitat com a institució ha felicitat el guanyador del Cervantes 2019 a través del compte de Twitter del Departament de Cultura: «L’enhorabona a l’arquitecte i poeta Joan Margarit pelpremi Cervantes, el màxim guardó en llengua castellana, que li ha sigut concedit per haver enriquit tant la llengua catalana com la castellana».
L'enhorabona a l'arquitecte i poeta Joan Margarit pel Premi Cervantes, el màxim guardó en llengua castellana, que li ha estat concedit per haver enriquit tant la llengua catalana com la castellana. #JoanMargarit pic.twitter.com/wiy9APzu9x
— Cultura (@cultura_cat) 15 de noviembre de 2019
Cinquè català
Notícies relacionadesJoan Margarit és el cinquè escriptor català que rep el premi Cervantes després dels escriptors Juan Marsé, Ana María Matute, Juan Goytisolo i Eduardo Mendoza. Però és el primer que escriu també en català. Des de finals dels 90 utilitza les dues llengües indistintament i s’ha mostrat sorprès per haver sigut premiat per enriquir tant la llengua espanyola com la catalana, segons ha descrit el jurat.
Pel que fa a la situació política a Espanya, el guanyador del premi Cervantes 2019 ha afirmat a ‘Els matins de TV3’: «Espanya és encara un país que em fa por».
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- El secret del lampista perquè el radiador escalfi al màxim rendiment: així es purga en uns minuts
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable