CRÒNICA DE MÚSICA
Un camaleó anomenat Raphael
El cantant uneix el món simfònic amb l'electrònic i continua sent aquell capaç de reinventar-se per donar-li al públic del Palau Sant Jordi una gran nit
Raphael entra a l’escenari per la dreta, com no podia ser de cap altra manera, i ho fa en gran: sona la ‘intro’ electrònica de ‘Yo soy aquel’ mentre el Palau Sant Jordi esclata en aplaudiments. Una senyora del seu club de fans crida a les altres: «És que té un disc d’urani, ¡a veure qui pot dir el mateix!» I el de Linares es deixa estimar per les 7.200 persones que l’ovacionen mentre comença a cantar: «Esta vez sí, habrá fiesta en el palacio...» d’‘Infinitos bailes’.
Continua tenint el sorprenent do d’enlluernar i, sobretot, de reinventar-se. És capaç de vendre, com si fossin noves, cançons que porta dècades cantant. Les joies de la corona, especialment les compostes per Manuel Alejandro, són infal·libles. I el públic no només el tolera sinó que l’aplaudeix, l’aclama i el REclama, amb RE en majúscules.
Una bogeria
Sens dubte, aquesta nit de dissabte s’han de manejar dos conceptes: «SIN» i «RE». El primer fa referència a les cançons que va gravar al disc ‘Sinphónico’, del 2015. El segon, a les del seu últim treball, ‘REsinphónico’, en què fusiona la música orquestral amb l’electrònica. Tot supervisat pel jove compositor Lucas Vidal, guanyador d’un premi Emmy i dos premis Goya, que ha descrit aquest ‘REsinphónico’ com una de les bogeries més grans de la seva vida.
Notícies relacionadesL’esplèndida Orquestra Simfònica del Vallès aporta aquest to èpic que tant agrada a Raphael, i el component electrònic acosta la seva música als mil·lennistes de les grades. La ‘vedet’ Merche Mar, que està en primera línia, no ho dubta: «¡Hi ha un munt de joventut! És que té cançons molt enganxoses». Icona d’El Molino, no s’ha volgut perdre l’incombustible cantant, que embasta temes fins a arribar a ‘En carne viva’, amb la qual s’acomiada després de més de dues hores d’espectacle. Però el públic n’exigeix més.
No es fa pregar Raphael i torna amb ‘Ámame’ i una traca final que inclou ‘Qué sabe nadie’, ‘Yo soy aquel’, ‘Escándolo’ i ‘Como yo te amo’. Semblava que estava mantenint a ratlla el seu llegendari histrionisme. Però al final no vol evitar-ho i, com si no haguessin passat les dècades, Raphael delecta el personal amb el seu característic passeig: recorre l’escenari jaqueta a l’espatlla i mà a la butxaca. La mateixa butxaca on s’ha ficat aquesta nit al públic del Sant Jordi.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius
- SUCCESSOS Presó per al maquinista i un excàrrec d’Adif per l’accident de l’Alvia
- Gislan Zekri, estudiant de Treball Social: "Entendre el context cultural de la persona és vital per ajudar-la"
- Narcotràfic Confiscades quatre tones de cocaïna al port de Barcelona