GUIA DE VISIONAMENTS

Vint pel·lícules per veure en 'streaming' aquest Halloween

Seleccionem alguns dels millors films de terror fàcilment localitzables en les principals plataformes

babdook-1024x640

babdook-1024x640

7
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Qualsevol excusa és bona per muntar-se un programa doble, fins i tot triple, de cine de terror, el gènere abans mig mal vist i ara ben considerat des de tots els cercles. Però la nit de Halloween –del 31 d’octubre a l’1 de novembre– és realment perfecta. Fins i tot una mala pel·lícula de terror pot ser bona, molt bona, però les 20 que es proposen a sota són bones sense ironia. I es troben fàcilment en plataformes.

’THE BABADOOK’ Un monstre perdurable

A l’espera que algú s’animi a estrenar ‘The nightingale’, bé està rescatar el debut de Jennifer Kent, sensació en festivals i sorpresa de taquilla (curiosament, no al seu propi país, Austràlia) durant el 2014 i el 2015. Poques pel·lícules de terror dels últims temps han regalat un monstre i un imaginari tan perdurables. «Ba-ba-ba... dook! ¡Dook! ¡DOOOKH!». ‘Streaming’ a Netflix i Prime Video.


‘LA BRUJA’ La veritable essència de la por

La segona pel·lícula de Robert Eggers, aquella preciosa demència anomenada ‘El faro’, sí que té data d’estrena al nostre país: 10 de gener. Res et prepara per veure-la, però tampoc sobra repassar el debut d’Eggers, colpidora història de desintegració familiar amb fons de bruixeria del segle XVII. Qui diu que no fa por, no sap de por. Lloguer a Rakuten TV.


‘EL CARNAVAL DE LAS ALMAS’ Un influx per als mestres

Perquè a ningú l’amarga un clàssic i aquest deL 1962, únic llarg del cineasta industrial Herk Harvey, mereix ser encara més conegut i reconegut. Atreveixin-se a seguir Mary Henry (Candace Hilligoss), la dona assetjada per un espectre de rostre blanc després d’haver sobreviscut a un accident de cotxe. RomeroLynch o Shyamalan no van ser els mateixos després de fer-ho. ‘Streaming’ a Filmin.


‘LA CASA DE JACK’ En la ment de Lars von Trier 

L’última pel·lícula del sempre provocador Lars von Trier funciona a diversos (o infinits) nivells i potser no n’hi ha prou amb un sol visionament per assimilar-la. És un ‘slasher’, una comèdia negra, una sessió de psicoanàlisi, una col·lecció de digressions sobre les disciplines més diverses... De vegades fascina, de vegades pot desesperar, però ha de ser vista tant sí com no. ‘Streaming’ a Movistar+ i Filmin.


‘HOBO WITH A SHOTGUN’ En tribut a Rutger Hauer 

Retem homenatge a Rutger Hauer, el magnètic actor que ens va deixar al juliol. Però no amb ‘Blade runner’, el més obvi, sinó amb un deliri ‘neogrindhouse’ amb un títol que explica gairebé tot el que s’ha de saber. ‘Vagabundo con una escopeta’, així és. Vinguin per la violència absurda de textura granulada; quedin-se per les ràfegues d’inesperada emoció sincera. ‘Streaming’ a Movistar+.


‘HORIZONTE FINAL’ Viatge d’anada i tornada a l’infern

«Algunes pel·lícules tenen una segona vida», va dir a aquest diari l’actor Sam NeillSam Neill en relació amb aquest terror espacial fracassat al seu dia i, a poc a poc, envoltat per tota una aura de culte. Neill encarna el dissenyador d’una nau espacial que, pel que sembla, ha fet un viatge d’anada i tornada a l’infern. Amazon prepara una sèrie inspirada en aquesta pel·lícula. ‘Streaming’ a Prime Video. 


‘SEARCHING’ Terror de pantalles, finestres i pestanyes

D’acord, és més ‘thriller’ que terror, però, ¿hi ha pitjor terror que la desaparició d’una filla? D’acord, és una pregunta feta per mil pel·lícules, però aquí es formulen a través d’un mecanisme narratiu basat en pantalles d’ordinador i d’‘smartphone’. D’acord, el ‘laptop cinema’ no va començar amb ‘Searching’, però aquest és el seu millor exemple. ‘Streaming’ a Movistar+.


‘INFIERNO AZUL (THE SHALLOWS)’ Clàssic modern del cine d’esquals

Posats a elegir una pel·lícula de Jaume Collet-Serra, ‘L’òrfena’ sembla més rellevant ara mateix, quan s’ha descobert que uns pares nord-americans van poder utilitzar-la com a inspiració per abandonar la seva filla adoptiva. Però ‘Infierno azul’ és millor, més succinta (86 minuts) i efectiva: la millor pel·lícula de taurons de la dècada, molt possiblement. ‘Streaming’ a Prime Video.


‘LA INVASIÓN DE LOS ULTRACUERPOS’ Cim del terror dels 70

Per a qui creiem en els 70 com la dècada no superada del cine nord-americà, aquesta segona adaptació de la novel·la de Jack Finney és la millor de les quatre. Un repartiment imposiblemente ‘cool’ (Donald SutherlandBrooke AdamsJeff Goldblum) dona la màxima versemblança imaginable a aquest relat d’invasió alienígena dirigit amb summa subtilesa per Philip KaufmanStreaming a Sky, Filmin i Vodafone TV.


‘IT FOLLOWS’ Tarantino no tenia raó

No es deixin enganyar pels retards en la data d’estrena o el maltractament que va rebre en mans de la crítica ianqui: ‘Lo que esconde Silver Lake’ va ser una de les cinc pel·lícules del 2018, confirmació d’un director que ja s’havia pontificat amb ‘It follows’, depuració essencialista de l’‘slasher’ sobrenatural. Tarantino es va declarar antifan, potser per enveja. Obra mestra. ‘Streaming’ a Movistar+.


‘LA MÁSCARA DEL DEMONIO’ La gran primera pel·lícula de Mario Bava

La primera pel·lícula oficial de Mario Bava, el gran mestre del terror italià. Abans de saltar a la fama gràcies a ‘El péndulo de la muerte’, Barbara Steele encarnava la princesa Asa, una bruixa que jurava venjar-se de la família que la va executar amb el terrible estri del títol, màscara de ferro amb punxes per dins. ‘Streaming’ a Filmin.


‘LA MATANZA TEXAS’ La imaginació fa el treball

Acaben de complir-se 45 anys de l’estrena als EUA del clàssic de Tobe Hooper, una pel·lícula capaç de provocar el pitjor horror sense mostrar tanta carnisseria; en realitat és la nostra imaginació la que fa el treball. El que això firma va quedar tocat per tota la vida en la seva infància per l’escena del sopar en família. Allunyin aquest infern dels seus fills. ‘Streaming’ a Prime Video i Filmin.


‘MISERY’ King adaptat com gairebé mai

Després de l’excés de trames de la seva primera temporada, ‘Castle Rock’ ha passat a ser, en la seva segona entrega, bàsicament una posada al dia de ‘Misery’. Bona idea, tot i que aviat començaran a caure cruels comparacions amb la pel·lícula de Rob Reiner del 1990, una de les millors pel·lícules adaptacions de King. Al cap i a la fi, el guió era de William Goldman. ‘Streaming’ a Movistar+.


‘LOS MUERTOS NO MUEREN’ Els zombis segons Jarmusch

No hi ha arguments esgotats, només narradors pesats. Qualsevol història és bona segons qui te l’expliqui o reelabori. Els zombis no estaven morts, només necessitaven estar en mans deJim Jarmusch, que rarament s’ha mostrat així de lleuger i fàcilment disfrutable. ¿’Shaun of the dead’ a deliciosa càmera lenta? Més o menys. ‘Streaming’ a Vodafone TV i lloguer a Rakuten TV, Microsoft Store i Apple TV.


‘LA NOCHE DE HALLOWEEN’ La Bíblia del cine de ganivetades

Sense ser la pel·lícula que va inventar l’‘slasher’ –podem parlar abans de ‘Blood feast’, de Herschell Gordon Lewis–, aquesta obra capital de John Carpenter va apuntalar les regles del subgènere amb especial precisió i avui encara és objecte d’imitació. Cada visionament acaba igual: en sorpresa. Es pot acompanyar de la seqüela tardana del mateix nom del 2018. ‘Streaming’ a Filmin i Vodafone TV.


‘NO RESPIRES’ Un diabòlic ‘thriller’ de terror 

El ‘remake’ de Fede Alvarez de ‘Possessió infernal’ era millor del que un ‘remake’ de ‘Possessió infernal’ tenia dret a ser. I just després, el director uruguaià va tornar a noquejar amb aquest pervers ‘thriller’ de terror, en el qual demostrava la seva insultant capacitat per crear tensió en un espai limitat. A més, Stephen Lang mai ha sigut tan imponent. ‘Streaming’ a Prime Video.


‘NOSOTROS’ Confirmació i expansió d’un autor

Després del xoc (al sistema) de ‘Déjame salir’, el còmic convertit en mestre del terror Jordan Peele va confirmar habilitats satíriques i va expandir la seva ambició visual en aquesta al·legoria social construïda a través de la figura del doble. Fa por, fa riure, fa pensar i genera ganes de construir un altar a Lupita Nyong’o, actriu infinita. Lloguer a Microsoft Store.


‘SCREAM’ Un clàssic des del dia de la seva estrena

Un dels titulars més insultants llegits a Internet en molt temps deia, fa poc: «D'acord, sí, ‘Scream’ és realment bona». ¿Que potser es va dubtar d’això en algun moment? Parlem d’un homenatge al cine de terror que mereix, en si mateix, homenatges anuals. Una pel·lícula plena de referències que s’ha convertit, al seu torn, en obra referenciada fins a la sacietat. ‘Streaming’ a Prime Video i lloguer a Rakuten TV i Apple TV.


‘LA SEMILLA DEL DIABLO’ Rick Dalton hauria volgut fer-la

La meravellosa ‘Érase una vez en... Hollywood’ ha tornat a l’actualitat, si és que alguna vegada se’n va anar, l’obra mestra de Roman Polanski, una de les obres més influents del cine de terror. Sense aquest film no existirien ni la citada ‘Déjame salir’, ni ‘La casa del diablo’, ni ‘Hereditary’, ni tantes d’altres. Si busques esgarrifances de terror i estètiques, és la teva pel·lícula Lloguer a Rakuten TV, Google Play, Microsoft Store i Apple TV.


‘TREN A BUSAN’ Un festival per viure en grup

Notícies relacionades

Com dèiem al parlar de Jarmusch, encara queda vida en els zombis. En el seu pas pel festival de Sitges fa tres anys, va ajudar els nostres cervells a alliberar endorfines i va provocar dosis iguals de pànic, gresca i emoció. Tot i que deixa una reguera de misantropia, és tot un festival de pel·lícula. Tret segur si la idea és veure alguna cosa en grup. ‘Streaming’ a Prime V’deo, Filmin (Premium+) i Fubo.

                   

Temes:

Cine Halloween