CRÍTICA DE CINE

'El hijo del acordeonista': el pes de l'herència

L'adaptació del llibre de Bernardo Atxaga és una pel·lícula clàssica, ben narrada, però massa convencional a l'hora d'explicar la història del personatge a través d'una explicativa veu en off

screenshot

screenshot

1
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

El hijo del acordeonista ★★★

Direcció:  Fernando Bernués

Repartiment:  Aitor Beltrán, Iñaki Rikarte, Frida Palsson, Miren Arrieta, Cristian Merchan, Bingen Elorza, Eneko Sagardoy

Títol original:   ‘Soinujolearen semea’

País:  Espanya

Durada:  95 minuts

Any:  2019

Gènere:  Drama

Estrena:  12 d’abril del 2019

Que una adaptació literària sigui correcta pot ser per a uns un alleujament i per a altres una decepció. Entre aquest terme mitjà bascula la translació en imatges del ric imaginari de Bernardo Atxaga abocat a la seva novel·la ‘El fill de l’acordionista’. Fernando Bernués firma una pel·lícula clàssica, ben narrada (a través de les transicions temporals), però massa convencional a l’hora d’explicar la història del personatge a través d’una explicativa veu en off. Potser per aquesta raó, els seus millors moments són aquells en què a través de només unes mirades se sintetitza l’escissió ideològica, el germen de l’odi al País Basc i el consegüent naixement d’ETA.