CRÒNICA
Gran debut de Manuel Walser a l'Auditori
El baríton suís es va presentar en el cicle dedicat a Schubert, al qual va assistir poc públic

zentauroepp30797423 icult schubertiada vilabertran wolfram rieger izquierda 181205185900
El cicle dedicat als Lieder de Robert Schubert que organitza l’Auditori de Barcelona va comptar en la seva segona entrega amb un fantàstic i generós programa a càrrec del baríton suís Manuel Walser i del pianista alemany Alexander Fleischer, dos representants de l’última generació d’intèrprets lliurats amb convicció al repertori del Lied, un gènere que necessita maduresa i autèntica passió per la música i la literatura. Aquesta parella de joves talents va demostrar –com passa amb molts intèrprets actuals de cançó– una intensa i detallista preparació; en aquest cas, els dos s’han foguejat en concursos especialitzats i a prestigiosos escenaris, aportant un discurs en el qual va quedar patent que comprenen i saben comunicar de la millor manera tant les poesies posades en música –extraordinària la dicció del cantant– com les boniques partitures, conformant una vetllada sempre coherent. Una veritable pena que un recital de tanta intensitat i qualitat mostrés un pati de butaques tan tristament buit.
Walser es va mostrar poderós i emocionalment compromès a tota hora, exhibint una veu àmplia, recreant-se en el fraseig, sense témer-lo als forte i controlant tant un vibrato metàl·lic que apareix de tant en tant en els seus aguts com en algun greu poc recolzat en determinat moment. Des del piano Fleischer va respondre amb flexibilitat i va ser genial en els seus apunts gairebé pictòrics en peces com 'Aufenthalt', 'Im Walde' o en aquestes cavalcades traspassades al teclat tan característiques de Schubert.
Notícies relacionadesEls dos intèrprets van crear autèntica màgia a 'Du bist die Ruh' i a 'Im Abendrot', introspectives i sentides, amb Walser lluint frases lligades i expressives, però va ser en cançons com 'Nachtstück' i aquelles amb la mort com temàtica quan l’atmosfera es va transformar en teatral per l’accent dramàtic amb què van ser enfocades: gairebé van fer por a 'Der Zwerg i 'Totengräbers Heimweh'.
Com a propina van regalar 'Nacht und Traüme', també de Schubert, sobre un poema de Matthäus von Collin.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Científic de prestigi Manel Esteller deixa l’Institut Josep Carreras després d’una auditoria per presumptes irregularitats
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- NEGA QUALSEVOL POLÈMICA Hansi Flick, sobre Lamine Yamal: «té una actitud molt professional, en la seva vida privada no m’hi fico»
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?
- Sector bancari Així va celebrar el Sabadell el desenllaç de l’opa: copes i una conga a l’oficina