CRÍTICA DE CINE
'Entre dos aguas': la realitat del temps
Hi ha veritat en el sentit estricte del terme i reconstrucció, ficció i documental. Isaki Lacuesta s'espavila esplèndidament en aquest interstici
Entre dues aigües ★★★★★
Direcció: Isaki Lacuesta
Repartiment: Israel Gómez Romero, Francisco José Gómez Romero, Rocío Rendón, Yolanda Carmona, Lorrein Galea
País: Espanya
Durada: 136 minuts
Any: 2018
Gènere: Drama
Estrena: 30 de novembre del 2018
‘La leyenda del tiempo’ prenia com a títol el de la cèlebre cançó i àlbum de Camarón de la Isla per realitzar un retrat introspectiu d’alguns habitants de la gaditana Isla de San Fernando, on va néixer el ‘cantaor’. Dotze anys després, Isaki Lacuesta, el realitzador d’aquell film memorable, un dels millors del cine espanyol per que fa a les noves relacions i equacions entre documental i ficció, torna a l’Illa per mostrar a ‘Entre dos aguas’ que el temps, i el seu pas inclement, no és llegenda, sinó realitat.
Notícies relacionadesEl títol remet ara a Paco de Lucía, amb qui Camarón va tenir les seves diferències. Entre dos mons es troba Israel Gómez Romero, l’Isra, el nen de ‘La leyenda del tiempo’ que ha crescut, i ho ha fet com ha pogut. A la primera seqüència assisteix al part del seu tercer fill per després tornar a la presó, on compleix condemna per tràfic de drogues. Poca cosa queda d’aquell nen meravellat que volia ser ‘cantaor’ i ha estat estigmatitzat per la mort violenta del seu pare.
Lacuesta el recupera a ell, el seu germà militar i el seu entorn; la seva Illa, la impossibilitat de reconstruir la seva família. Hi ha veritat en el sentit estricte del terme i reconstrucció, ficció i documental. Lacuesta s’espavila esplèndidament en aquest interstici.
- Pacte institucional Barcelona es queda amb el control de 5 km de costa entre la Barceloneta i el Fòrum després d’un acord històric amb l’Estat
- Successos Detinguts dos homes per pagar a tres adolescents de menys de 16 anys a canvi de sexe a Girona
- Bretxa crítica Els EUA empeny Anthropic a un veto global dels seus models d’IA més avançats
- Salut La rutina japonesa que només requereix 30 minuts al dia i pot millorar la teva salut
- Salut i drets Gabriel J. Martín, psicòleg: "Per estimar-se millor, cal entendre què ha ferit l'autoestima dels homes gais"
