Anar al contingut

CRÍTICA DE CINE

'Ana de día': 'Belle de jour' mil·lenista

Andrea Jaurrieta firma un interessant debut sobre la identitat i les seves múltiples formes en clau 'indie' i 'cool', tot i que per sort evita la superficialitat i el postureig per apostar per una narració enigmàtica entre somiada i viscuda

Beatriz Martínez

ítem

Ana de día ★★★

Direcció: Andrea Jaurrieta

Repartiment: Ingrid García-Jonsson, Mona Martínez, Fernando Albizu, Álvaro Ogalla, Irene Ruiz 

País: Espanya

Durada: 105 minuts

Any: 2018

Gènere: Drama

Estrena: 9 de novembre del 2018

De vegades, la línia que separa la realitat de la fantasmagoria es pot traspassar en un tres i no res. Però Ana de día no és un relat de terror típic. En tot cas seria un conte d’horror existencial entorn del sentiment d’estranyesa que genera el descobriment dels fantasmes que habiten les nostres zones més fosques. De la mà d’Ingrid García-Jonsson, ens submergirem així en les entranyes de la nit madrilenya, en un itinerari tan magnètic com decadent que remet al Buñuel de Belle de jour però en versió malasañera. Andrea Jaurrieta firma un interessant debut sobre la identitat i les seves múltiples formes en clau indie i cool, tot i que per sort evita la superficialitat i el postureig per apostar per una narració enigmàtica entre somiada i viscuda.