Anar al contingut

LA GRAN CITA DEL CINE FANTÀSTIC DE CATALUNYA

Wismichu i el Rubius passen de pantalla al Festival de Sitges

Dos dels 'youtubers' espanyols més seguits irrompen en el certamen per presentar pel·lícula i sèrie respectivament

El gallec estrena film, 'Bocadillo', i el malagueny, l'anime 'Virtual Hero'

Ignasi Fortuny

El Festival de Sitges es va endinsar en noves pantalles cinc anys enrere amb la inclusió d’una secció (Serial Sitges) sobre sèries de televisió. En la realitat permeable que viu l’audiovisual, amb límits difuminats entre el cine i l’empenta de la ficció televisiva, apareix aquest any en el certamen un nou front capitanejat per alguns dels creadors més rellevants sorgits de Youtube.

Així, la gran cita del cine fantàstic de Catalunya fa gala de visió perifèrica per contemplar la sala de cine, mirar la televisió i, ara, també donar una ullada al que arriba de l’ordinador-mòbil-tauleta. D’aquesta manera, dos dels 'youtubers’ espanyols amb més seguidors, el malagueny Rubén Doblas Gundersen, el Rubius (el que més en té, amb 31 milions de subscriptors en la plataforma de vídeos), i el gallec Ismael Prego, Wismichu (més de 7 milions seguidors), presenten a Sitges els seus projectes audiovisuals. 

El debut cinematogràfic de Wismichu, 'Bocadillo' (YouPlanet), es projectarà per primera vegada el pròxim 12 d’octubre en el certamen. Per la seva part, el Rubius arribarà a Sitges per presentar la sèrie d’animació 'Virtual Hero', basada en els còmics homònims publicats pel 'youtuber' el 2015, i que es podrà veure a Movistar+ a partir del 12 d’octubre.

Wismichu, durant el rodatge de la pel·lícula 'Bocadillo' / youplanet

Nous creadors, nous públics

Aquesta és la primera vegada que s’han seleccionat per al programa del festival treballs dirigits per ‘youtubers’. "Tenim l’obligació d’obrir-nos a nous públics. No es pot negar que aquests nous intèrprets de la comunicació de masses tenen moltíssims seguidors, i ens interessa portar-los al festival", valora Ángel Sala, director de la cita de Sitges. "Igual que en els últims anys ens hem obert a aquests públics que no són normalment fans del fantàstic, ens volem obrir a altres públics amb idees del món audiovisual molt diferents, que es manegen a Youtube, en les xarxes socials, etcètera," afegeix.

Ángel Sala, director del festival: "Ens volem obrir a altres públics amb idees de l’audiovisual molt diferents, que es manegen pa Youtube, les xarxes socials..."

Una astuta manera d’obrir el ventall de públic per atraure a els que, segons Sala, normalment es troben "molt apartats dels canals convencionals i tradicionals, que no solen consumir audiovisual en pantalla de sala o en festivals." Per a això, els joves Wismichu –compleix 25 anys divendres– i el Rubius –de 28 anys– són dos dels millors hams. "El fet de portar aquesta motxilla de seguidors darrere ens ajuda; ho hem d’aprofitar i fer les coses bé", sentència Ismael Prego.

Imatge de la sèrie del Rubius 'Virtual Hero' / movistar +

Un film autobiogràfic i un anime

El 'youtuber' gallec s’ha enfrontat a les "limitacions que no tenim a internet" en la seva estrena a la gran pantalla. Una vegada acabada, el veritable temor de Wismichu és que "la gent no l’entengui o que la ratlli abans d’hora per l’estigma que es té en contra dels ‘youtubers’".

El film –"autobiogràfic fins a cert punt"– té "caires de comèdia i de drama" i part de la idea que, al ser vegetarià, li "costa moltíssim trobar un lloc on menjar". Un treball que el director de la cita de Sitges aplaudeix: "Wismichu ve amb un opció audiovisual que ens va semblar divertida, i que podia donar al festival una visió d’un altre tipus d’audiovisual connectat amb el fenomen fan i que ens dona una obertura de mires". Una vegada projectada a Sitges, l’equip de 'Bocadillo' valorarà i tancarà les opcions que manegen sobre si l’estrena, abans d’acabar l’any, serà en sales o ja d’entrada en alguna plataforma. 

Per la seva part, els tres primers episodis de la sèrie ideada i protagonitzada (pel seu anime) per l’ídol 'youtuber' el Rubius, que transcorre en un univers de videojoc, es preestrenaran a Sitges el 7 d’octubre. "El Rubius és un entusiasta de l’animació japonesa i ens porta una història d’aventures amb estètica d’anime, i ens semblava realment interessant", conclou Sala. Sitges prem el 'play' al Youtube.