primer 'doodle' amb realitat virtual
Georges Méliès, un visionari que va inventar el cinema modern
Google ret homenatge al gran director i il·lusionista francès Georges Méliès amb un 'doodle' interactiu de 360 graus que utilitza per primera vegada realitat virtual
georges-melies
Georges Méliès va revolucionar el cinema poc després d'inventar-se. Va ser, com diu el títol d'una de les seves pel·lícules, ‘L'home orquestra' (1900). Nascut a París el 1861, va fer de dibuixant, pintor, caricaturista, il·lusionista, director del teatre Robert-Houdin, escenògraf, humorista, escriptor, actor, tècnic, etcètera.
Va participar en tots i cada un dels aspectes de producció de les seves obres: des de dibuixar els conceptes de l'escenografia fins a dirigir el repartiment. Aquest dijous Google l'homenatja per la seva tasca en el setè art amb un ‘doodle' interactiu de 360° que per primera vegada utilitza realitat virtual.
L'homenatge de Google a Georges Méliès (8 de desembre del 1861 - 21 de gener del 1938) pretén commemorar la data d'estrena de la que es considera una de les seves millors obres mestres: ‘A la conquesta del pol' (1912).
Méliès va destacar per la introducció de desenvolupaments tècnics i narratius, entre els quals, elsefectes especials, i la creació dels primers films deciència-ficció.
Un visionari
Gràcies a la ment de l'innovador director i il·lusionista francès el cinema al que coneixem avui dia, com els efectes especials. Méliès, que va protagonitzar gairebé totes les seves pel·lícules, ho va fer en una època en què el cinema començava a caminar i quan pràcticamentnomés es treballava el documental.
El francès va combinar els universos de Robert-Houdin amb la cronofotografia i la cinematografia de Marey i delsgermans Lumière. A ‘Viatge a la Lluna', Méliès va demostrar ser un visionari, ja que va crear la seva particular i paròdica arribada de l'home a la Lluna, fet que es va aconseguir 67 anys més tard.
Així mateix, Georges Méliès va predir a ‘El túnel sota el canal de la Mànega' (1907) la perforació del túnel del canal. Entre moltes altres innovacions que va imaginar en aquesta recerca del futur, va construir el seu propi eclipsi solar amb la maquinària de l'estudi a ‘L'eclipsi: el festeig entre el Sol i la Lluna' (1907), va fer el mateix amb una planta d'energia elèctrica per a ‘A la conquesta del pol' (1912) i va recrear la televisió del futur ‘Fotografia elèctrica a distància' (1908).
Efectes especials
Notícies relacionadesMéliès va aconseguir multiplicar-se a l'escenari a ‘L'home orquestra', una pel·lícula de fa més de 100 anys. En un mateix fotograma es pot veure fins a set vegades el francès, un truc òptic revolucionari. També va arribar a fer-se explotar el cap en un altre dels films.
En el seu homenatge Google assenyala que sense tota aquesta màgia introduïda per Méliès no seria possible lagran varietat de tècniquesque dominen avui dia el cinema: maquinària escenogràfica, pirotècnia, efectes òptics, ‘drop out' horitzontals i verticals, obturació de la càmera, encadenaments i sobreimpressions, a més de trucs i efectes de muntatge o de color.
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?
- Scalextric o la remuntada històrica de la família Arnau
- El Barça es trenca
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Fenomen en auge Així es contracten i funcionen les excursions ‘low cost’ des de Barcelona
- A València Condemnats per contractar un sicari que va morir en un accident de moto quan anava a matar la seva víctima
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Junts per Catalunya Per què Pujol torna al pujolisme
- La política catalana Mal vent a ERC