CITA CINÈFILA

El festival D'A anuncia la resta del seu programa

Pel·lícules de directors com Sebastián Lelio i Andrew Haigh i celebrades 'opere prime' completen una selecció de cent pel·lícules

disobedience

disobedience

2
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El D'A Film Festival va anunciar ahir les pel·lícules que completen la seva vuitena edició, que se celebrarà del 26 d’abril al 6 de maig als cines Aribau Club, el CCCB, la Filmoteca, la seu de la SGAE i, per primera vegada, també els Zumzeig. Es podran veure un centenar de treballs, entre llargs i curts, de més de 30 països.

    Faltava per saber quina seria la pel·lícula de clausura: aquest honor ha recaigut en Ana de día, opera prima d’Andrea Jaurrieta, directora sorgida de l’ESCAC. Un altre pas de rosca al tema del doble amb Ingrid García-Jonsson. Es podrà veure per primera vegada el 5 de maig, però abans hi haurà nou dies (més un, diumenge, dia de repesques) per descobrir les últimes obres d’autors consagrats, firmes que comencen a ser nom propi i novells (o gairebé) amb el que sembla un gran futur per endavant. Fins a 17 pel·lícules són opere prime.

DE SEBASTIÁN LELIO A ANDREW HAIGH

Els autors més totèmics es reuneixen en l’apartat Direccions, amb títols recents de Guy Maddin (Accidence, curt complementari a The green fog, també en col·laboració amb Evan i Galen Johnson), l’oscaritzat recentment per Una mujer fantástica Sebastián Lelio (Disobedience, amb Rachel Weisz i Rachel McAdams), Sharunas Bartas (Frost), Andrew Haigh (Lean on Pete, premi al millor actor jove a Venècia), Serge Bozon (Madame Hyde, amb Isabelle Huppert), el documentalista Wang Bing (Mrs. Fang) i Denis Côté (Ta peau si lisse), entre altres.

La secció Talents solia recollir cintes d’autors que havien realitzat un màxim de tres pel·lícules. Aquest any s’ha reduït el límit a dues per recolzar els directors més principiants. Entre les novetats destaquen l’estrena espanyola d’Ava, premiat debut de Sadaf Foroughi sobre la lluita d’una jove iraniana contra una societat puritana i misògina; En attendant les hirondelles, primer llarg de Karim Moussaoui, una road movie a través dels pobles, cultures i societats d’Algèria, i Tiempo compartido, de Sebastián Hoffman, sàtira de la classe mitjana mexicana que va obtenir el premi especial del jurat al millor guió al festival de Sundance.

També a Talents, però fora de competició, trobem títols atractius com l’exitós retrat femení Bienvenida a Montparnasse, de Léonor Serraille; un fascinant migmetratge sobre la Sibèria oriental, Braguino, firmat per Clément Cogitore, i Oh Lucy!, comèdia romàntica (al D’A també es riu) de la japonesa Atsuko Hirayanagi.

Notícies relacionades

L’apartat Transicions, dedicat a autors ni novells ni consagrats, recull ara pel·lícules amb la bona reputació de Nadie nos mira, de Julia Solomonoff, i A man of integrity, de Mohammad Rasoulof, premi Un Certain Regard a Cannes 2017.

Aquests títols se sumen a ganxos ja anunciats com els últims films de Philippe Garrel (Amante por un día), Arnaud Desplechin (Los fantasmas de Ismaël) i Paul Schrader (First reformed); favorites de festivals com Hannah, d’Andrea Pallaoro; Western, de Valeska Grisebach, i A ciambra, de Jonas Carpignano, i la retrospectiva dedicada a Nobuhiro Suwa.