El palmarès més impredictible

Les pel·lícules d'Andrei Zviaguintsev i Ruben Östlund són les que desperten més consens per a la Palma d'Or

lpedragosa38639152 andrey zvyagintsev170527195617

lpedragosa38639152 andrey zvyagintsev170527195617

1
Es llegeix en minuts
Nando Salvà

L’única cosa en què es posen d’acord totes les converses sobre els possibles premiats és que al president del jurat de l’edició d’aquest any, Pedro Almodóvar, li ha tocat un bon trencacolls. Feia temps que no resultava tan difícil trobar entre les pel·lícules a competició una candidata de pes a la Palma d’Or.

Notícies relacionades

D’una banda, els directors que al principi del festival sortien com a favorits han resultat no estar en el seu millor estat de forma: tant 'Happy End', de Michael Haneke, com 'Wonderstruck', de Todd Haynes, estan entre les pel·lícules més discutibles dels seus respectius autors. D’una altra, algunes dels títols que més elogis han rebut –com 'The Killing of a Sacred Deer', de Yorgos Lanthimos– són al mateix temps els que han patit atacs més ferotges. I, tret que Almodóvar imposi la seva autoritat entre els jutges amb mà dura –cosa perfectament possible, per una altra banda–, solament una pel·lícula que generi consens aconseguirà imposar-se en el palmarès.

BARÒMETRE OFICIÓS

En aquest sentit, pocs films semblen tan ben situats com 'Loveless', del rus Andrei Zviaguintsev: el rànquing elaborat per la revista 'Screen' a partir de les votacions dels crítics, habitualment baròmetre oficiós del certamen, la situa al punt més alt. També es dona per feta la presència entre els premiats de 'The Square', en part perquè al seu director, Ruben Östlund, se’l va veure ahir a la nit sopant en una terrassa de Cannes, malgrat que ja fa 10 dies que va presentar la pel·lícula. Són pistes de dubtosa consistència, és cert, però almenys serveixen perquè l’espera del veredicte del jurat resulti més entretinguda.