CRÒNICA DE CONCERT

Skunk Anansie, una nit de fúria

La banda britànica va reanimar el seu rock de tacte petri i missatges compromesos en la presentació del seu nou disc, 'Anarchytecture', a Razzmatazz

zentauroepp37285903 barcelona  13 02 2017 festival del mil lenni  concierto de s170214131117

zentauroepp37285903 barcelona 13 02 2017 festival del mil lenni concierto de s170214131117 / FERRAN SENDRA

2
Es llegeix en minuts
Jordi Bianciotto
Jordi Bianciotto

Periodista

ver +

Skunk Anansie tractava matèries com l’antiracisme i el feminisme cap als anys 90, en èpoques en què no estaven en l’ambient com ho estan actualment, i durant aquest temps la banda sembla haver-se armat de raons per consolidar el seu discurs i abocar-lo amb una fúria antiga i argumentada. La seva màxima expressió són els directes, agitadors i físics, com el d’aquest dilluns a la sala Razzmatazz, un concert programat pel Festival del Mil·lenni.

Aquests londinencs sempre han anat a contracorrent: en temps de brit-pop, apujaven la distorsió de les seves guitarres i simpatitzaven amb sons metàl·lics creant una categoria pròpia. Han anat regenerant el seu repertori de manera que la meitat correspon a cançons de la seva segona vida, a partir del 2010, encara que les seves peces clàssiques dominen els trams claus del concert, l’arrencada i el clímax. Material com 'And here I stand', de 1996, que va obrir la nit i que Skin, la seva carismàtica cantant, va interpretar forçant extremadament la veu.

    

ROCK DE TRAÇ DENS

Notícies relacionades

Un Skunk Anansie atent als seus codis aïrats, de tacte petri, va recórrer al seu primer disc amb 'Intellectualise my blackness' i 'I can dream' per posar la sala a to. Amb les cançons més modernes va obrir una altra classe d’ambients: del tempo pausat d’'I hope you get to meet your hero', amb càrrega emotiva però sense vulnerar la severitat sonora, a la robusta 'My ugly boy', amb Skin a la guitarra, i d’allà a l’últim disc, 'Anarchytecture', a través de substancioses pistes de traç dens ('Victim') i incursions 'dance': l’invasiu 'Love someone else' amb textures electròniques que va envoltar l’escenari amb una cortina de llums vermelles.

AL·LEGAT CONTRA EL FEIXISME

Skin va buscar el contacte directe llançant-se al públic en una peça nova, 'That sinking feeling', sobrevolant els seus caps i instant després a la conscienciació sobre el feixisme que, va venir a dir, amenaça el món. «Hi ha alguna cosa que podeu fer si a la vostra família, en el vostre entorn, hi ha algú racista o homòfob: ¡digueu no!». Seqüència de clímax rumb a les clàssiques 'Tracy’s flaw' i 'Charlie big potato' sense passar per alt la 'Little baby swastiskkka' amb la qual, el 1995, el grup es va referir a la captació neonazi d’adolescents i que no deixa de desprendre un inquietant sentit de l’actualitat.