GUARDONS DEL CINE FRANCÈS
Polanski renuncia a presidir els premis César
L'elecció del cineasta havia suscitat nombroses crítiques en col·lectius feministes pels seus antecedents de violació d'una menor
El cineasta francopolonès Roman Polanski ha renunciat a presidir la cerimònia dels César, els premis del cine francès, després que associacions feministes fessin una crida al boicot pels processos legals que té oberts als Estats Units per l'acusació de violació d'una menor el 1977.
Grups feministes havien denunciat la seva designació, que consideraven insultant per a les víctimes de violacions i agressions sexuals. Una petició que reclamava la seva "destitució" havia recollit més de 60.000 firmes i una crida al boicot dels premis s'havia llançat a través de les xarxes socials. La ministra francesa de Drets de la Dona, Laurence Rossignol, havia qualificat de "sorprenent i xocant" l'elecció del director francopolonès.
Aquesta polèmica ha "entristit profundament Roman Polanski" i el realitzador "ha decidit no acceptar la invitació" dels organitzadors, segons un comunicat del seu advocat.
Notícies relacionadesEl títol de president de la cerimònia dels César és essencialment honorífic.
El mes de desembre passat, el Tribunal Suprem polonès va ratificar el rebuig a la petició nord-americana d'extradiciórebuig a la petició nord-americana d'extradició. L'octubre del 2015, els jutges de Cracòvia van rebutjar l'extradició argumentant que el director d''El pianista' ja va pagar pels seus actes els anys 70 complint una condemna de presó voluntària per l'acusació d'abús sexual d'una menor fa gairebé 40 anys.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»