PREMIS DEL PÚBLIC TEATRAL

'Molt soroll per no res' i 'Dansa d'agost' s'imposen als Butaca

Pol López i Clara Segura guanyen els premis a millor actor i actriu per 'Hamlet' i 'Conillet', respectivament

'Molt soroll per no res' i 'Dansa d'agost' s'imposen als Butaca
2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

Molt soroll per no res Dansa d’agost són els dos espectacles triomfadors de l’última edició (la número 22) dels premis Butaca, atorgats per votació popular. La comèdia de Shakespeare convertida en musical per Àngel Llàcer i Manu Guix al Teatre Nacional de Ca-talunya i el drama rural produït per La Perla 29 han sigut els muntatges amb més distincions en la gala d’entrega dels guardons del teatre català, celebrada ahir a la nit al Teatre Apolo. Els premis han estat bastant repartits. Se n’han anat de buit alguns dels muntatges més nominats, com A teatro con Eduardo, de De Filippo, i El público, de García Lorca, que també sortien com a favorites. 

L’animat Molt soroll per no res, actualment en cartell per segona temporada amb un renovat repartiment, ha sigut reconegut pel públic com el millor en les categories de musical, vestuari (per a Míriam Compte), so (per a Roc Mateu) i actor de musical, que ha anat a parar a David Verdaguer, que anteriorment gairebé no havia cantat en la seva carrera.

POL LÓPEZ I CLARA SEGURA / Com a millor intèrpret femenina de musical ha sigut distingida Mercè Martínez, per 73 raons per deixar-te, de Guillem Clua i Jordi Cornudella, també premiat com a millor composició per la seva partitura per a aquest projecte produït per Focus i estrenat al Teatre Goya.

    Dansa d’agost, un text del dramaturg irlandès Brian Friel dirigit per Ferran Utzet, s’ha emportat els guardons al millor muntatge, millor il·luminació i millor actriu de repartiment, per a Mònica López. En categoria masculina, aquest mateix premi ha destacat el treball de Lluís Villanueva a Caïm i Abel.

POL LÓPEZ I CLARA SEGURA

La distinció al millor actor ha sigut per a l’aplaudida interpretació de Hamlet realitzada per Pol López (sota la direcció de Pau Carrió) al Lliure, i la de millor actriu, per a Clara Segura pel monòleg Conillet, de Marta Galán, adaptat i dirigit per Marc Martínez.

Carme Portaceli ha guanyat el guardó a la millor direcció per Només són dones, un aclamat muntatge interdisciplinari sobre les dones que van defensar els ideals de la República i van morir en presons franquistes. Míriam Iscla, una de les protagonistes d’aquesta obra, era qui defensava també Dona no reeducable, un estremidor espectacle en solitari inspirat en la figura combativa i els textos d’Anna Politovskaia, periodista russa assassinada el 2006. La producció del Lliure, una obra de Stefano Massini amb direcció de Lluís Pasqual, ha aconseguit el guardó a la millor obra de petit format.

'VILAFRANCA', MILLOR TEXT 

Notícies relacionades

Jordi Casanovas s’ha imposat com a autor del millor text amb el seu retrat d’una família catalana a Vilafranca, un dinar de festa majorTripula, de Farrés brothers & Cia, ha sigut elegit millor espectacle familiar i Vorònia, de La Veronal, millor espectacle de dansa.

A teatro con Eduardo, dues obres breus de De Filippo interpretades per un gran elenc d’actors sota la direcció de Lluís Pasqual, liderava el rànquing amb set nominacions. I El público, la versió del text més complex de García Lorca que Àlex Rigola va muntar al TNC, la seguia amb sis. No obstant, cap de les dues s’ha emportat cap premi del públic. Tampoc altres destacats muntatges de la temporada 2015-2016, com Marits i mullers, comèdia de Woody Allen també posada en escena per Rigola, i El professor Bernhardi, un duel entre la medicina i la fe escrit per Arthur Schnitzler i dirigit per Xavier Albertí, amb un sòlid repartiment liderat per Lluís Homar.