PRESENTACIÓ DEL CARTELL
Chucho Valdés, James Rhodes i Barbara Hendricks, al Voll-Damm Festival de Jazz de BCN
La 48a edició del certamen acollirà 136 concerts i activitats entre l'1 d'octubre i el 21 de desembre

jgarcia22503875 madrid 23 05 2013 icult entrevista con la soprano barbar160916184019
El 48è Voll-Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona, que se celebrarà de l'1 d'octubre al 21 de desembre, ha programat 136 concerts i activitats amb Chucho Valdés & Joe Lovano Quintet, Michael Nyman Band, Kyle Eastwood, James Rhodes, Barbara Hendricks, Jack DeJohnette, James Vincent McMorrow i Avishai Cohen, i la recuperació del Festival Flamenc de Barcelona de Cajón!.
En la presentació del festival a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona, un dels fundadors de la promotora The Project, Tito Ramoneda, ha assenyalat que en aquesta edició del festival es posaran a la venda 50.000 entrades i que, amb l'increment d'entrades, espera a prop de 100.000 assistents.
El festival s'obrirà de nou amb una jornada inaugural l'1 d'octubre al Parc del Centre de Poblenou, on tindrà lloc la segona edició del Jazz & Food, una festa ciutadana d'accés gratuït amb 12 hores de música i oferta gastronòmica, que l'any passat va convocar 24.000 persones.
Ramoneda ha afirmat que el més de centenar d'activitats programades en 18 escenaris de la ciutat -entre concerts, classes magistrals, conferències i trobades amb els artistes- és una proposta pensada "per a la gent de casa", però ha afirmat que cada vegada s'estan venent més entrades per tot Europa.
Dins de la programació, el director artístic del festival, Joan Anton Cararach, ha destacat la presència de tres debutants, la cantant cubana "barreja de Celia Cruz i Aretha Franklin", Daymé Arocena; l'oscaritzat músic i compositor francès Michel Legrand, per primera vegada a Barcelona; i el cantant i pianista Michael Feinstein, per primera vegada a Espanya, que interpretarà al Palau 'Feinstein Sings Sinatra'.

La cantant cubana Daymé Arocena.
A més, també actuaran diversos artistes com Asaf Avidan, Avishai Cohen, Bill Frisell, Hiromi, José James, Madeleine Peyroux, James Rhodes, Chucho Valdés -amb Joe Lovano Quintet- i Lizz Wright, entre altres, que s'aniran succeint en els diferents escenaris localitzats per tota la ciutat.
DE CAJÓN!
La Sala Barts i el Palau seran dues de les sales que acolliran el retorn del cicle De Cajón!, amb cinc concerts; el del saxofonista i 'cantaor' Antonio Lizana, l'espectacle Las Minas Puerto Flamenco, i altres tres concerts que presenten novetats discogràfiques; 'Doy la cara' de José Mercé; la nova entrega encara sense títol de Vicente Amigo; i 'Spain Forever', el disc que tanca la trilogia del duo format pel pianista Michel Camilo i el guitarrista Tomatito.
Notícies relacionadesLa sala del Paral·lel serà un dels epicentres del festival amb concerts de tot tipus com el trio format per Jack DeJohnette, Ravi Coltrane i Matt Garrisson, amb 'In Movement' nou disc per a ECM; Bill Frisell i el seu homenatge a l'imaginari musical dels Estats Units, 'When you wish upon a star', amb Petra Haden, filla de Charlie Haden, com a vocalista; i la presentació del nou disc de James Vincent McMorrow, entre moltes més actuacions. El Conservatori del Liceu serà la seu del cicle de classes magistrals del festival, que començarà el 25 d'octubre amb Jack DeJohnette i pel qual passaran gairebé tots els artistes que actuen al conservatori barceloní com The Bad Plus, Terence Blanchard, Fred Hersch i Gonzalo Rubalcaba, entre altres.
El festival proposa cinc abonaments o recorreguts temàtics a partir del nom dels seus artistes, Chucho Valdés, Jack DeJohnette, Terence Blanchard, Gonzalo Rubalcaba i De Cajón!, a més del Recorregut Free Jazz que cadascun pot construir-se a mesura, amb descomptes d'entre el 30% i el 40% sobre el preu de l'entrada.
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Digues adeu a la tosca de la dutxa amb aquests senzills remeis casolans
- Nova data Bad Gyal farà un tercer concert al Palau Sant Jordi de Barcelona
- La indústria de la longevitat Les teràpies cel·lulars antienvelliment desembarquen a Espanya amb tractaments de fins a 10.000 euros
- AJUDA DEL GOVERN ¿Com es poden demanar les ajudes de 10.000 euros al mes per a pacients amb ELA en fase avançada?
- Hàbits culturals Els catalans amb subscripció a plataformes digitals es disparen en tres anys fins al 78%