FESTIVAL
L'emergent Lukas Geniusas sedueix a Torroella
El pianista russolituà i la Simfònica del Vallès tanquen amb èxit la mostra amb obres de Mozart i Beethoven

rtapounet35233095 lukas geniusas160820164222 /
El pianista russolituà Lukas Geniusas va protagonitzar, amb el seu debut a Espanya, la clausura de la 36a edició del Festival de Torroella acompanyat per l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV), dirigida en el seu comiat com a titular per Rubén Gimeno. La mostra empordanesa va repetir amb èxit la fórmula aplicada l’any passat, en què va unir el talentós solista canadenc Jan Lisiecki amb l’orquestra vallesana en un enlluernador concert de Chopin. Geniusas, una altra de les joves aparicions del firmament pianístic, va demostrar que, als 26 anys, té un gran futur.
ASCENDENTS
Ha sigut un encert de la mostra donar cabuda a valors ascendents i combinar-los amb figures consagrades. Va tenir una gran acollida el concert inaugural amb la guanyadora del Viñas, J’Nai Bridges, i el triomfador d’Operalia i del Concurs Caballé, Pene Pati, i va passar el mateix amb el concert del divendres, que va acabar sent aclamat pel públic que omplia l’Espai Ter.
L’artista es va enfrontar a dues obres d’envergadura del repertori per a piano i orquestra. Després d’una interpretació de l’OSV de l’obertura de 'Les noces de Fígaro', va començar amb l’exquisit Concert número 20 en re menor de Mozart, en què l’autor expressa sentiments d’allò més profunds exposats amb una mestria pròpia d’un compositor pletòric de maduresa. Geniusas, amb la mirada sobre el teclat a la recerca de la necessària concentració, va viatjar pels tres moviments de la partitura amb rigor estilístic. Impetuós, però amb personalitat, a l’artista li va faltar espontaneïtat per comunicar millor, però va acabar mereixent els aplaudiments de l’entregada sala.
Notícies relacionadesAmb l’últim concert per a piano i orquestra compost per Beethoven, el número 5 en mi bemoll major, 'Emperador', l’orquestra i el solista van ajustar una mica més bé els seus volums. Les llargues cadències pianístiques inicials subratllades pels poderosos acords orquestrals i el tendre contrast del segon moviment van ser moments inoblidables de l’execució d’aquesta magnífica peça, escrita quan les tropes de Napoleó envoltaven Viena i les sonores canonades arribaven al soterrani on s’havia refugiat el compositor.
'Visions', una de les 'Peces líriques' de Grieg, va tancar una cita que ha aconseguit més del 92% d’ocupació, entre els 14 concerts de pagament i els 25 de gratuïts del Fringe.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Informe tècnic El Fòrum Econòmic Mundial assenyala les 10 tecnologies amb més potencial per fer front al canvi climàtic
- FUTBOL El virus FIFA complica el clàssic al Barcelona i juga a favor del Reial Madrid
- CRISI CRIBRATGE L’Antonio, afectat per errades del cribratge del càncer de còlon a Andalusia: «Vaig esperar quatre anys els resultats»
- CAS CERDÁN-ÁBALOS L’empresària que va assegurar haver portat bosses amb efectiu Ferraz no declara al Senat, però ratifica que va entregar 90.000 euros al PSOE
- Homenatge al president afusellat El catalanisme apel·la a Companys per combatre l’extrema dreta des de l’«esperança» i la «unitat»