CINE
Els Feroz premien 'La novia'
La pel·lícula de Paula Ortiz conquista sis guardons de la premsa especialitzada
És una pel·lícula que s'estima o s'odia. Sense terme mitjà. Tota ella és extrema, des de la música fins al llenguatge i el paisatge. És, segons la premsa especialitzada, el millor film dramàtic de l'any. 'La novia' va guanyar aquest dimarts a la nit el Feroz al millor drama i ha vençut les altres pel·lícules que també aspiraven al premi de l'Associació d'Informadors Cinematogràfics d'Espanya (AICE): 'Truman', 'A cambio de nada', 'TrumanA cambio de nadaEl desconocidoi 'Techo y comida
Personalíssima adaptació del text lorquià de 'Bodas de sangre', 'La novia' sortia per la porta gran de la gala, presentada per Sílvia Abril i celebrada al Gran Teatro Príncipe Pío de Madrid, a l'emportar-se també el Feroz a la millor direcció (Paula Ortiz), millor protagonista femenina (Inma Cuesta), millor secundària (Luisa Gavasa), millor música original i millor tràiler.
RICARDO DARÍN
Notícies relacionadesUna de les seves competidores, 'Truman', l'últim i subtil treball de Cesc Gay, en què fuig de sentimentalismes per explicar-nos la malaltia i la imminència de mort, conquistava dues estatuetes: millor guió i millor protagonista masculí (Ricardo Darín). Serà interessant veure què passa el 6 de febrer als Goya, ja que els dos títols també competeixen en la categoria més noble, encara que el refinat film dirigit per la professora de cine Paula Ortiz acapara 12 nominacions davant les sis de la deliciosa 'Truman'.
Mentrestant, el Feroz a la millor comèdia no l'ha conquistat Javier Ruiz Caldera per 'Anacleto, agente secreto' sinó el seu amic Borja Cobeaga per riure-se'n, molt fredament, de les converses reals entre un polític socialista i la cúpula etarra a 'Negociador'. El guardó al millor actor secundari ha recaigut en Mario Casas per 'Mi gran noche' (Álex de la Iglesia'Mi gran nocheÁlex de la Iglesia) i el de millor cartell ha anat a parar a les mans de l'actriu Leticia Dolera, directora debutant de 'Requisitos para ser una persona normal'.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- 130.000 euros per 23 metres quadrats: així són els preus desorbitats dels 'minipisos'
- Barça Les seccions del Barça, damnificades pel fair play: «La intenció és continuar sent competitius»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Obituari Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC i ideòleg de la identitat del museu
- Spam tecnològic El pla contra les estafes telefòniques permet bloquejar 48 milions de trucades i dos milions d’SMS fraudulents