CITA MUSICAL
Rocío Márquez, Maria del Mar Bonet i Joan Chamorro, al Mas i Mas Festival
La Miles Tribut Big Band obrirà al Palau la mostra estiuenca el 28 de juliol

La ’cantaora’ Rocío Márquez /
La Miles Tribut Big Band dirigida per Joan Chamorro, la 'cantaora' Rocío Márquez, Maria del Mar Bonet i el duet Kenny Barron & Dave Holland són alguns dels músics que participaran en el San Miguel Mas i Mas Festival, que se celebrarà durant el mes d'agost en Barcelona.
La sala del Reial Cercle Artístic se suma aquest any als ja tradicionals escenaris d'anteriors edicions, com són el Palau de la Música Catalana, el Born Centre Cultural, Jamboree Jazz Club, Tarantos i Moog, segons han informat avui els organitzadors.
El Palau de la Música acollirà el concert inaugural el 28 de juliol a càrrec de la Miles Tribut Big Band, que commemorarà el 55è aniversari de la sala Jamboree i del disc de Miles Davis & Gil Evans 'Sketches of Spain'.
Sota la direcció de Joan Chamorro, la Miles Tribut Big Band comptarà amb solistes com Andrea Motis, Llibert Fortuny i Carles Benavent.
Aquest concert obrirà una programació que reunirà més de 300 actuacions i noms com Joe Louis Walker, Kayah & Barcelona Gipsy Klezmer Orchestra, Jerry González Trio, David Sánchez Quartet, Dàlia Quartet i el Teatre Instrumental, entre altres.
El Palau de la Música també serà la seu del concert de clausura, l'1 de setembre, que estarà centrat en la 'cantaora' de Huelva Rocío Márquez, que ha sacsejat el món del flamenc amb el seu disc 'El niño', en què han participat Pepe Habichuela, El Niño de Elche, Raúl Rodríguez i Raül Fernández 'Refree'.
Aquest festival es finança "principalment amb aportacions privades", encara que també compta amb una subvenció de la Generalitat, "que ha sigut aprovada, però que no arriba", segons ha denunciat avui el director del festival, Joan Mas.
"El pressupost és del voltant de mig milió d'euros anuals i la Generalitat ens ha concedit uns 40.000 euros, però aquests diners no han arribat ni el 2013, ni el 2014, ni aquest any", ha aclarit Mas, que creu que "és millor que no concedeixin ajudes si després no les han de pagar".
El director artístic del festival, Pere Pons, s'ha mostrat perplex davant l'actitud de la Generalitat, que "l'altre dia es va fer una foto amb tots els organitzadors de festivals" de Catalunya, sense explicar "a compte de qui van".
"Crec que hi ha festivals de primera i festivals de segona", ha afegit Pons, conscient que "altres sí que han cobrat".
Notícies relacionadesL'edició d'aquest any del Festival Mas i Mas programa jazz a la cava Jamboree, flamenc a Los Tarantos, música clàssica al Reial Cercle Artístic, música electrònica al Moog i músiques diverses al Born Centre Cultural.
Així, Maria del Mar Bonet presentarà en aquest últim espai el seu particular homenatge als músics que admira, i La Locomotora Negra viatjarà 'Por los caminos del Swing'.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se