CITA AMB L''UNIVERS IBÁÑEZ'
Tecnologia punta per a 'Mortadel·lo i Filemó'
La pel·lícula dirigida en 3D per Javier Fesser s'estrenarà al novembre
Construïda a partir de l'univers creat per Francisco Ibáñez, la pel·lícula 'Mortadelo y Filemón contra Jimmy el Cachondo' arribarà al novembre a les pantalles com una de les grans cites de l'any del cine espanyol.
Dirigida en 3D per Javier Fesser, la pel·lícula ha estat realitzada amb l'última tecnologia d'animació i efectes visuals. "És una comèdia d'acció de ritme trepidant per imitar el mestre Ibáñez i els seus sorprenents gags", ha destacat aquest dimecres Fresser durant la presentació del film.
Fidelitat a la historieta
Autor, fa 10 anys, de 'Mortadel·lo i Filemó' (2003), la primera "incursió profunda" en el món d'Ibánez, on hi havia grans efectes especials i actors de carn i ossos, Fesser ha explicat que, encara que aquella experiència va ser molt satisfactòria, "trobava a faltar les possibilitats, sobretot tècniques, que la història s'aproximés més al tebeo". "Feliçment, ha passat ara --ha dit el director--, i tot coincideix: el moment, la tècnica i les persones necessàries per convertir en realitat aquest somni d'agafar el tebeo d'Ibañez i, de la manera més fidel i honesta possible, donar-li vida a la pantalla".
Fesser ha revelat que a la cinta hi ha "persecucions aèries, es veu la ciutat de Mortadel·lo i Filemó, i també hi ha un somni dels superagents que és pura ciència-ficció". Per al director ha estat un repte donar vida als ninots "perquè els dibuixos d'Ibáñez ja tenen infinit moviment i, encara que les vinyetes estan parades, en cadascuna passen vuit mil milions de coses, a una velocitat enorme".
Pel·lícula ambiciosa
Amb 10 milions d'euros de pressupost, la cinta és una producció de Zeta Cinema, en associació amb Películas Pendelton, que realitza Estudios Ilion de Madrid, amb la col·laboració de TVE, TV-3, Canal+ i ONO. Segons ha subratllat Francisco Ramos, màxim responsable de Zeta Cinema, els productors estaven obsessionats a "traslladar la mirada d'avui" a les velles historietes, cosa, ha dit, que "ja ens va passar amb 'Zipi i Zape'".
Notícies relacionadesRamos ha reconegut que es tracta de "la pel·lícula més important de l'any per pressupost --és el projecte més car que mai han fet--, per ambició i per totes les implicacions i la repercussió en la imatge que té per a les diferents divisions del Grup Zeta". El productor també ha avançat que el dibuixant publicarà, conjuntament amb l'estrena de la pel·lícula, noves tires amb l'aventura creada per Fesser.
Unes 150 persones han treballat quatre anys en el projecte, un procés "molt delicat i lent de fabricació", un "miracle" en paraules de Fesser, que ha estat celebrat amb aplaudiments durant la projecció, amb un públic professional, la majoria, experts d'empreses productores i exhibidores.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»