DOS MESOS D'EXPOSICIONS

La primavera dels fotògrafs

L'entramat professional impulsa el festival DOCfield, amb 50 mostres

20 anys amb una família a Arts Santa Mònica.

20 anys amb una família a Arts Santa Mònica. / DARCY PACILLA

1
Es llegeix en minuts
ERNEST ALÓS
BARCELONA

L'intent de ressuscitar la  Primavera Fotogràfica de Barcelona que va ser l'any passat el festival Circuït de fotografia documental torna a la càrrega dilluns que ve, i durant dos mesos, rebatejat com a DOCfield, amb 50 exposicions per tota la ciutat, comissariat per Arianna Rinaldo, impulsat per la fundació Photographic Social Vision i recolzat per desenes de galeries, empreses i associacions de l'entramat fotogràfic de la ciutat. A més a més del canvi de nom, n'hi ha un altre: la reducció fins a un nivell simbòlic del compromís de l'Ajuntament de Barcelona amb aquesta iniciativa.

Notícies relacionades

El suport de l'Icub, que l'any passat va finançar una exposició per valor de 13.000 euros, s'ha reduït aquest any a una subvenció de 5.000 euros (a més de la cessió d'espais en centres cívics i transports públics), mentre que encara s'està a l'espera de la resposta de la Generalitat. El 73% del pressupost es cobreix amb el patrocini del Banc Sabadell i els beneficis que aconsegueix Photographic Social Vision amb l'organització del World Press Photo. I a més a més, amb la col·laboració en espècies de 15 empreses col·laboradores, 22 entitats del sector, 20 establiments «amics» de la fotografia i 42 seus expositives i amb l'aportació voluntària del públic per cobrir el pressupost: un euro per adquirir el mapa-programa de l'esdeveniment, disponible en qualsevol de les exposicions obertes al públic de forma gratuïta, que recull el desbordant programa (també a http://docfieldbarcelona.org). «Es tracta d'una iniciativa social, ciutadana, en xarxa», destaca la presidenta de Photographic Social Vision, Sílvia Omedes.

L'esforç econòmic de l'Icub, a través de La Virreina Centre d'Imatge, es concentra en canvi, amb una aportació de 60.000 euros, al Photo Meeting Ojo de Pez, que va ser coproduït al mes de juny amb l'empresa de gestió cultural madrilenya La Fábrica, que va tenir com a soci director a Barcelona entre el 2009 i el 2011 l'actual director de Promoció de Sectors Culturals de l'Icub, Llucià Homs.