El cos de García Márquez serà incinerat en una cerimònia íntima
Mèxic rendirà homenatge a l'escriptor al Palacio de Bellas Artes dilluns que ve

Policies bloquegen l’accés al palau de les Belles Arts, on Mèxic rendirà homenatge a García Márquez. /
El cos de l'escriptor colombià Gabriel García Márquez serà incinerat a petició dels seus familiars en un acte privat i no es realitzaran més celebracions fúnebres fins a l'homenatge previst per dilluns que ve al Palacio de Bellas Artes de Mèxic.
Així ho ha anunciat la família a través d'un comunicat que ha estat llegit als mitjans, als afores del seu domicili, per Jaime Abello, director de la Fundació Gabriel García Márquez per al Nou Periodisme Iberoamericà, i María Cristina García Cepeda, directora de l'Institut Nacional de Belles Arts.
Mèxic, el país de residència de l'autor, rendirà un gran homenatge al premi Nobel al Palacio de Bellas Artes, on va acomiadar els seus artistes més grans, des de la pintora Frida Kahlo fins al gran còmic Mario Moreno, 'Cantinflas'. L'homenatge, que com en aquelles ocasions amenaça de desbordar aquest palau afrancesat i la contigua Alameda Central, se celebrarà dilluns que ve, dia 21, a la tornada dels dies de vacances més importants en aquest país.
A l'altura dels més grans
Notícies relacionadesL'encarregat d'anunciar-ho ha estat Rafael Tovar i de Teresa, president de Conaculta, el gran organisme que dirigeix la cultura mexicana. Després d'un primer missatge a través de la xarxa social Twitter, en què aquest dijous va exalçar el novel·lista com a "amic entranyable" i "equivalent en espanyol als grans escriptors russos dels segles XIX i XX", Tovar ha enviat aquest divendres a la matinada un tuit per comunicar la decisió presa per unes autoritats que també estan de vacances: "Dilluns que ve 21 portarem a terme al Palacio de Bellas Artes un homenatge nacional a Gabriel García Márquez".
Una multitud de càmeres i molts admiradors amb roses i altres flors grogues han rebut a la mitjanit les restes de l'escriptor a les portes de l'agència funerària de l'avinguda San Jerónimo, no lluny del seu domicili, al sud de la ciutat de Mèxic. La policia ha resguardat l'entrada i els voltants del recinte i ha impedit el pas de qualsevol vehicle al pàrquing contigu.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat