La realitat s'imposa en el cine
Leonardo DiCapro encarna un 'broker' de Wall Street mentre que Idris Elba, de 'The Wire', dóna vida a Nelson Mandela
Les pel·lícules basades en fets reals són les grans protagonistes de les estrenes cinematogràfiques d'aquesta setmana, començant per 'El lobo de Wall Street' i 'Mandela: del mito al hombre'. Leonardo DiCaprio, recent guanyador del Globus d'Or, protagonitza l'últim treball de Martin Scorsese amb qui torna a treballar. És la cinquena vegada que es posa a les seves ordres després de 'Gangs of New York' i 'Infiltrados', entre altres. Aquesta vegada interpreta un 'broker' sense escrúpols, Jordan Belfort, que s'obre camí al Wall Street dels anys 90.
'Mandela: del mito al hombre' repassa la vida de Nelson Mandela, des de la seva infància fins a la victòria que el va portar a ser el primer president de Sud-àfrica elegit democràticament. Idris Elba, que ha saltat a la fama amb la sèrie 'The Wire', encarna el líder sud-africà recentment desaparegut.
Casanova i Dràcula, segons Albert Serra
Albert Serra, l''enfant terrible' del cine català, torna amb 'La història de la meva mort', on el món de Giocomo Casanova i del comte Dràcula s'encreuen visualitzant així la transició entre el racionalisme del segle XVIII i el romanticisme el XIX. El film protagonitzat per Vicenç Altaió, exdirector de l'Arts Santa Mònica, va ser el vencedor de l'últim Festival de Locarno.
'Memorias de mis putas tristes' trasllada a la pantalla la novel·la de Gabriel García Márquez en què un veterà periodista de 90 anys reflexiona sobre la seva vida després de demanar els serveis d'una prostituta jove i verge. En el repartiment destaquen Emilio Echevarría, Geraldine Chaplin i Ángela Molina.
'Oslo, 31 de agosto' adapta la novel·la 'Le feu follet', de Pierre Drieu La Rochelle. Retrata un jove d'Oslo ingressat en un centre de desintoxicació a qui una entrevista de feina a la ciutat li dóna l'oportunitat per retrobar-se amb vells amics.
Històries peruanes cantades
Notícies relacionadesLa realitat, aquesta vegada vista a través de la música a partir de cançons que reflecteixen el sentiment del poble peruà, queda plasmada a 'Sigo siendo', de Javier Corcuera. A través d'aquest recorregut l'espectador descobrirà un Perú diferent amb melodies que narren històries situades a la costa, la muntanya i la selva.
L'única comèdia aquesta setmana és 'Todo el santo día', un film italià de Paolo Virzì inspirat en una novel·la de Simone Lenzi. Destaca el treball interpretatiu dels protagonistes, que encarnen una parella amb vides totalment oposades a qui se'ls complica la vida quan decideixen tenir un fill.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni