'Millennium', el còmic
El dibuixant barceloní Josep Homs porta a la vinyeta la trilogia negra supervendes del desaparegut Stieg Larsson

El dibuixant català Josep Homs, ahir a l’Escola Joso de còmic i arts visuals de Barcelona, on imparteix classes. /
Tres novel·les supervendes, una versió televisiva i una trilogia cinematogràfica sueques, una pel·lícula americana... A la milionària factoria Millennium només hi faltava el còmic. La icònica figura de la superdotada hacker punk Lisbeth Salander, moderna heroïna sorgida de la ment del prematurament desaparegut Stieg Larsson, reneix sota els sòlids pinzells del dibuixant barceloní Josep Homs.
Dos anys han passat des que a la Fira del Llibre de Frankfurt del 2011 els hereus legals de l'escriptor i periodista suec, el seu pare i el seu germà, autoritzessin l'adaptació a la vinyeta de la seva trilogia pòstuma. Van firmar amb DC Comics la publicació d'una versió americana a Vertigo, una altra en manga, i una altra d'europea, amb l'aval de l'editorial francobelga Dupuis, que va encarregar el treball a Homs (1975) i al guionista belga, establert a Estocolm, Sylvain Runberg (1971).
Notícies relacionadesEl resultat d'aquest tàndem, un còmic d'aire 'bande dessinée' concebut com a obra d'autor, arriba demà a les llibreries, en català i castellà, amb els drets venuts a una dotzena de països, entre ells, Itàlia, Alemanya, el Brasil, Grècia, la Xina, el Japó, Dinamarca i el Canadà.
>>Llegiu la informació completa sobre l'adaptació al còmic pel dibuixant Josep Homs de la trilogia 'Millenium' de Stieg Larsson a e-Periódico.
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Motor El 2026 no podràs conduir el teu cotxe si no tens això: nous requisits de la DGT
- Revetlla a Catalunya Un bebè d'un mes i un home, ferits greus en una nit de Sant Joan amb un miler d'avisos als bombers
- Oci Un home mort i diversos ferits greus durant la revetlla
- Previsió de la CNMV El Govern argumenta que la llei li permet demanar "exigències addicionals"
- El BBVA guanya un 2,54% a la borsa i el Sabadell s’anota mig punt
- Sector financer Entre l’alegria reprimida i el càlcul del pas següent
- CONTEXT Decidiran els accionistes
- El Govern complica l’opa al BBVA al vetar una fusió ràpida