DRAMATÚRGIA SISTÈMICA A LA SALA BECKETT
21 'Dimecres' diferents
LAminimAL explora l'amor en un puzle d'escenes que varien d'ordre cada dia
Cada dia, unDimecresdiferent. L'atzar, en el joc de l'amor. És la proposta de la Sala Beckett amb el muntatge que Daniela de Vecchi i la companyia LAminimAL han construït a partir de l'obra de la menorquina Aina Tur. Un mosaic de les relacions d'un noi d'uns 30 anys (Xesco Pintó) amb 21 dones. Dones del seu passat, del seu present i també del seu anhelat futur. Anna Berenguer les interpreta totes en les 21 escenes que, seguint l'efecterandomness,varien d'ordre en cada funció (una màquina amb boles el determina) en un muntatge que, sorgit de l'Obrador de Dramatúrgia de la Beckett, incorpora la denominada dramatúrgia sistèmica de José Sanchis Sinisterra.
La narrativa ens situa en un aïllat casalot de Menorca on s'instal·la un escriptor per escriure una novel·la. Les muses l'han abandonat però la soledat el porta a escoltar-se a si mateix i recordar les relacions passades i les somiades. «És la història d'una relació sorgida de 21 més de diferents», explica l'autora, que va voler explorar com «sorgeixen i s'alimenten les passions humanes més erràtiques».
Notícies relacionadesUN BUCLE ESTRANY / A De Vecchi li va semblar que l'estructura repetitiva deDimecresera ideal per sacsejar el text i aplicar la dramatúrgia sistèmica. «La conducta repetitiva del protagonista permetia posar en pràctica la poètica sistèmica que hem desenvolupat en muntatges anteriors. És un personatge atrapat en un bucle estrany, condemnat a arrossegar els seus errors de passió en passió, de decepció en decepció», argumenta la directora.
Per Pintó, que debuta als escenaris igual que Berenguer, encara que el text és sempre el mateix, «en cada funció les emocions canvien segons l'ordre en què transcorre la història». Les permutacions de l'amor, a escena.
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Israel tindrà sota control el sud del Líban i no permetrà el retorn de la població
- L’Argentina crida "justícia, memòria i veritat" en els 50 anys del cop militar
- Dimissions al Govern de Meloni pel revés en el referèndum
- El bloc d’esquerres de Frederiksen guanya a Dinamarca
