Actors i espectadors del TNC i el Lliure fan un homenatge a Anna Lizaran

La capella ardent de l'actriu obre a les dues del migdia al tanatori de les Corts

Sessió fotogràfica d’Anna Lizaran per a la promoció d’’Agost’. / periodico

1
Es llegeix en minuts

Lacapella ardent de l'actriuAnna Lizaran s'obre avui a les dues del migdia al tanatori de les Corts de Barcelona. Actors i espectadors van dedicar ahir a la nitllargs aplaudiments d'homenatge a les funcions que es van representar tant al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) com alTeatre Lliure. El funeral s'oficiarà dilluns a les dotze del migdia al mateix tanatori.

Els espectadors de les funcions de teatre que ahir a la nit es van representar al TNC, on Lizaran va enlluernar el públic ambinterpretacions com la que va fer a l'obra 'Agost', i del Teatre Lliure, que ella mateixa va contribuir a fundar, van rendir ahir dissabte el seu penúltim homenatge quan,tots drets, van aplaudir durant diversos minuts la figura de l'actriu, que va començar la seva carrera en el teatre participant en les representacions de 'La Passió'.

El president de La Passió d'Esparreguera,Jaume Cassí, ha anunciat que estudiarà posar el nom d'Anna Lizaran a una de les sales del teatre de La Passió i que durant les representacions d'aquest any se li rendirà unhomenatge amb una exposició fotogràfica. Cassí ha destacat que Lizaran era "una gran actriu i persona, i sentia 'la Passió' íntimament".

Notícies relacionades

L'alcalde d'Esparreguera (Baix Llobregat),Joan-Paul Udina, també ha avançat que el municipi natal de l'actriu li prepararà unhomenatge del poble que, segons l'alcalde, és un planter important d'actors i actrius que sorgeixen de les representacions de 'La Passió'.

Anna Lizaran (nascuda a Esparreguera el 1944) va morir dissabte als 68 anysvíctima d'un càncer i després de més de 40 anys dedicats al món de la interpretació, i s'havia convertit enuna de les actrius més destacades del teatre català dels últims anys.