Tanca la històrica llibreria Catalònia
L'establiment de la ronda de Sant Pere obre avui per última vegada per "la baixada de vendes dels últims anys" després de 88 anys d'història
Façana de la llibreria Catalònia. /
La històrica llibreria Catalònia ha comunicat avui quetancade manera"irrevocable", a través d'una carta oberta del seu director,Miquel Colomer. L'establiment, amb 88 anys d'història, 82 dels quals a la seu de la ronda de Sant Pere de Barcelona, obrirà avui les portes als compradors de llibres per última vegada, si bé durant la resta del mes de gener seguirà atenent incidències i assumptes pendents dels clients.
"L'actual crisi, més accentuada en el sector del llibre, ha generat una baixada de vendes els últims quatre anys, que en les nostres circumstàncies i condicions ha fet impossible la continuïtat de la llibreria", explica Colomer. "Aquesta decisió, ja irrevocable, ha resultat molt difícil, trista i dolorosa de prendre. Hem intentat totes les sortides possibles, potser massa tard, però o bé no existien o no les hem sabut trobar", lamenta.
El director assegura que l'empresa, "després d'haver superat una guerra civil, un incendi devastador i un conflicte immobiliari", tancarà "de manera ordenada i fent front, en la mesura del possible, totes les obligacions contretes", però descarta "prolongar l'activitat", cosa que només l'abocaria a "finals pitjors".
Notícies relacionadesEl descens de vendes de llibres els dos últims anys ha estat de prop d'un 20%, tot i que s'ha accentuat els últims mesos i es preveu que s'intensifiqui, davant la competència de la lectura digital i el descens del poder de compra dels consumidors, durant el trimestre postnadalenc que acaba de començar. L'impacte d'aquests canvis en la xarxa de llibreries, tot i que ja s'ha fet notar amb el tancament d'establiments històrics comÁncora y Delfín o la difícil situació que viu la llibreria de Mataró Robafaves, ha estat molt més intens en països on regna el preu lliure, com elRegne Unit, on els últims anys han tancat la meitat de les llibreries del país.
"Ara i en el futur, amb totes les noves formes que pren la difusió cultural, hi ha i hi haurà persones, associacions, col·lectius i empreses que fan i faran possible la pervivència de la literatura i en general de la cultura escrita. Desgraciadament, en aquest futur, la llibreria Catalònia no podrà ser-hi present", sentencia Colomer.
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Les obres del Camp Nou sumen 2 milions d’euros en multes
- Transvasaments de nord a sud Els experts aposten per connectar el Ter amb la Costa Brava
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- Premis EmprendeXXI Gravity Wave o com crear una empresa que retira els plàstics del mar i els converteix en nous productes
- LA REOBERTURA DEL TEMPLE BLAUGRANA Festa en un Camp Nou encara no tan diferent amb el primer entrenament del Barça de Flick
- «Estratègia de país» Més orientació i flexibilitat en els itineraris educatius: el pla d’acció del Govern contra l’abandonament escolar prematur
- Investigació interna El Conservatori del Liceu acomiada per motius disciplinaris el professor acusat de tocaments
- Somni infantil Carlos González, pediatre, explica les diferències entre malsons i terrors nocturns en els nens: «Es desperta plorant com si el matessin»
