el nou àlbum inclou una peça inèdita en memòria DE la DESAPAREGUDA esposa de l'artista
Moncho i Tamara, encadenats per boleros
Els dos artistes presenten avui a Les Arenes el seu disc conjunt
MonchoiTamarapertanyen a dues generacions de boleristes. Ell acumula 52 anys de professió. Ella, 14. La seva manera d'interpretar el gènere romàntic per antonomàsia també és diferent. Però es mostren d'allò més afins. Quan parlen. Quan canten. Junts han gravat un disc batejat com un dels eterns títols que interpreten,Encadenados. Un àlbum que aquesta nit presentaran (a les nou) a l'auditori de la Cúpula del centre comercial Arenas.
El compacte, produït perYadam González, inclou 14 cançons. Només tres les canten per separat. I una,Quién dijo, és l'única inèdita, composta pel productor com un vestit a mida per al popular gitano de Gràcia. Té estrofes commovedores: «Quién dijo que no estás cuando no hablas/ quién dijo que no estás cuando te lloro».Gonzálezli va preguntar aMonchosi no li importava que li escrivís una lletra sobre l'absència de la seva difunta esposa. «I el dia que la vaig gravar ¡vaig plorar com un nen! Em va costar molt arribar fins al final», recorda. «Però vaig entrar jo, com un remolí de colors, i se li'n va anar la pena», relataTamara.
PALMER D'EL PESCAÍLLA / La sevillana, establerta a Castelldefels, està fent tota la promoció sense separar-se de la seva segona filla, Valentina. IMoncho, que no té descendència, l'ha acollit amb total entrega. De fet, l'atzarosa vida del cantant que el mateixLucho Gatica va coronar com a rei del bolero s'explica en una flamant biografia que firmaJordi Rueda.I no hi falten episodis com quan li cantava i feia palmes aEl Pescaílla,i va ser llavors quan li va agafar per fer «boleros a ritme de rumba catalana lenteta». «Segueixo sense entendre per què amb 12 anyets em va agafar per fer això. Però a la meva gent li feia molta gràcia que fos un xaval tan romàntic».
Notícies relacionadesTamara, per la seva part, també va sorprendre la seva família d'estirp flamenca (és néta delcantaorRafael Farina) quan als 15 anys li van preguntar quin estil volia per al seu primer disc i sense titubejar va dir que boleros. «A casa només s'escoltava flamenc, és clar, i copla».
«És únic que dos gitanos fem un disc de boleros», constataMoncho,que aquest any acaba de publicar un altre àlbum, titulatSangre de bolero. Un disc i un DVD que recull el recital que va oferir al Palau de la Música, amb convidats comJoan Manuel Serrat, Sergio Dalma, Antonio Carmona, Jumitusi Kitflus.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents