Entrevista
«Volem divertir»
Entrevista: ANGELINA I ELS MODERNS 3 Grup pop. Avui actua al Petit Palau

Helena Casas, enmig dels components del seu grup, Angelina i els Moderns. /
Angelina i els Moderns reivindica el ie-ie català: Lita Torelló, Hermanas Serrano, l'adolescent Maria Cinta... Després del primer disc, penja a la seva web noves adaptacions amb el nom deGran reserva. Avui serà al cicleBandAutors al Palau, al Petit Palau (21.00 hores), on recrearà un programa radiofònic dels anys 60 amb la complicitat d'unfand'aquest repertori, Òscar Dalmau. Parla Angelina Fàbregues,àlter egod'Helena Casas (excantant de Pomada).
-¿Quina és la missió del grup?
-Divertir-nos i que el públic es diverteixi. Els músics són grans instrumentistes. Són del ram del jazz, improvisar és el seu pa de cada dia, i fer-ho amb l'estil ie-ie és un repte.
-Aquests discos dels 60, ¿els va descobrir a través dels seus pares?
-No, d'un amic. Els meus pares eren uns avorrits i els agradaven més els cantautors. És una pena: la gent guarda a casa els àlbums de Raimon i Llach, i no tant els altres.
-Les noves gravacions que han penjat a la web, amb còmplices com Sanjosex i el Quartet Brossa, ¿són l'embrió d'un altre disc?
-No, no el farem, ¡pagui'l vostè! Les cançons seran a internet i que la gent les baixi. Acabem de gravar una versió deSealed with a kissamb Mazoni. Nosaltres no volíem ni gravar el primer, però ens vam anar animant i…
-Al franquisme, en el fons, ¿les cançons ie-ie en català li feien més por que les compromeses?
-Doncs crec que l'ha encertat; ¿això, se li ha acudit a vostè o ho ha llegit en algun lloc? És més perillós fer una cosa en un to normal, com si res, que de queixa. Jo sempre he intentat això: no m'ha agradat gaire fer coses reivindicatives. Arribarà més lluny Manel que altres grups.
-Conxita, el seu altre projecte, ¿existeix?
-Sí, Conxita és una Helena que hi aquí i que seguirà, perquè a mi m'agrada molt aquest estil. Ara estic fent de mare de dos fills i tinc molta feina, però potser d'aquí un temps el recuperaré.
-El pop introvertit de Conxita es va avançar al nou front de grups.
-El segon disc és el que té més valor; en aquest es va arriscar molt. Ara veig que Mazoni amb aquest últim disc, amb cançons més lentes, s'ha arriscat, i la gent ho accepta. Amb Conxita ens vam passar. Ara tinc un altre projecte, 2 Princeses Barbudes, amb Marc Marcé. Música amb instruments de joguina al 100%, sense fer trampa, que costa molt.
Notícies relacionades-¿Com ha aconseguit fer cantar Òscar Dalmau?
-Està boig, ha triat la cançó més difícil, Desafinado, de Jobim. Diu que la va agafar perquè «desafina», però no és cert: canta millor que alguns que van de cantants pel món.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya