FESTIVAL DEL 12 AL 14 DE JULIOL
Radiohead oferirà al Bilbao BBK Live l'única actuació a Espanya el 2012
La banda britànica és el primer cap de cartell confirmat del certamen, que en l'última edició va tenir com a gran estrella Coldplay
Els components de Radiohead.
La banda britànicaRadiohead actuarà en la pròxima edició delBilbao BBK Live, del 12 al 14 de juliol, en la que serà la seva única actuació de l'any a Espanya. Radiohead està considerat com un dels grups més influents de la dècada dels anys 90, especialment gràcies al seu discOK Computer (1997), una de les referències que van marcar elpostrock.
La banda deThom Yorke ja va triar Bilbao el 2001 com a una única ciutat espanyola de la gira de presentació del disc que va treure aquell any,Amnesiac. Radiohead és el primer cap de cartell confirmat per l'organització del Bilbao BBK Live per al 2012, després de l'èxit de públic de la passada edició, que va tenir com a estrella principalColdplay.
Radiohead ha venut fins ara més de 30 milions de discos a tot el món i ha publicat vuit àlbums d'estudi. Figura, a més, entre les bandes que més consens han generat entre la crítica especialitzada en les últimes dues dècades i els seus discos dels anys 90 han marcat tota una generació posterior de músics al Regne Unit, des d'intèrprets de jazz i rhythm & blues fins a artistes d'electrònica i hip-hop.
'Creep' i altres clàssics
Els cinc components de la banda --Thom Yorke, els germansJonny iColin Greenwood,Ed O'Brien iPhil Seway-- es van conèixer a l'escola privada Abingdon (Oxfordshire, Anglaterra). Amb el nom d'On a Friday, únic dia de la setmana que podien assajar al saló de música de l'escola, van anar creixent en popularitat en Oxfordshire i a començaments dels 90 la discogràfica EMI es va interessar per ells.
A instàncies del que seria el seu nou segell, van canviar el nom de la banda pel de Radiohead, que van agafar prestat de la cançó de Talking Heads del 1987. El 1993 va arribar el debut del grup amb la publicació de 'Pablo Honey', que conteniahits, avui dia clàssics, comCreep,Anyone can play guitar oVegetable.
Després van venirThe bends (1995) i l'aclamatOK computer (1997), i temes comHigh and dry,Fake plastic trees,My iron lung,Karma police,No surprises iParanoid android, que van passar a enriquir el repertori de Radiohead. En l'última dècada han editatKid A (2000),Amnesiac(2001),Hail to the thief (2003) iIn rainbows(2007), discos en què han coquetejat amb estils tan dispars com l'electrònica o el jazz. El seu últim treball es diuThe king of limbs i va veure la llum la primavera passada.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Crisi ramadera Catalunya dona per finalitzada la crisi ramadera de la dermatosi nodular, que va obligar a sacrificar unes 3.000 vaques
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'editorial de Cristina Villanueva: Quan la corda es trenca
- Cine ‘Romería’, ‘Sirat’ i ‘Sorda’, favorites dels premis Gaudí
- Crisi ramadera Els casos de pesta porcina s’eleven a 26 senglars després de la confirmació de 10 nous positius
- Previsió meteorològica Tot el litoral i prelitoral català, en avís groc davant les intenses pluges previstes per a aquest dimarts
